Пошук



Останні новини

GENIUS Olympiad

Здорове харчування

ВІТАЄМО НАШИХ ПЕР...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

День народження Л...

Вшанування пам'я...

Міжнародний день ...

День безпечного І...

Канал ліцею

Опитування

Оцініть сайт

      
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Адреса

07201
Київська область,
смт Іванків,
вул. Ярова, 6
ibiloxvost@ukr.net
Тел.: 045-915-14-05
На карті

Написати директору

QR code

Copyright

Використання матеріалів та статей сайту для публікації на інших ресурсах лише з дозволу адміністрації ліцею. При використанні наших матеріалів обов'язково вказуйте джерелом lyceum.net.ua

Всі права застережено
© 2009-2023

Сортувати новини за: датою новини | популярністю | відвідуваністю | коментарями | абеткою

ФОРМИ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ В ЛІЦЕЇ


   Категорія: Методична робота

         При організації та проведенні методичної роботи в закладі передбачено:

         1) поглиблення філософсько-педагогічних знань, спрямованих на відродження й розвиток національної освіти в Україні, вивчення педагогічної теорії та методики навчання і виховання, психології, етики, естетики, поглиблення науково-теоретичної підготовки з предмета і методики його викладання .

         2) вивчення діалектики і принципів розвитку української національної школи; збагачення педагогічних кадрів надбаннями української педагогіки, науки, культури; вивчення теорії та досягнень науки з питань викладання предметів, володіння сучасними науковими методами; глибоке вивчення й практична реалізація оновлених програм і підручників, розуміння їх особливостей і виконання з позиції формування національної школи;

         3) освоєння і практичне застосування теоретичних положень загальної дидактики, методики та принципів активізації навчальної діяльності учнів і формування у них наукового світогляду, виходячи з вимог етнопедагогіки;

         4) систематичне інформування про нові методичні рекомендації, публікації щодо змісту й методики навчально-виховної роботи, глибоке вивчення відповідних державних нормативних документів;

         5) упровадження досягнень етнопедагогіки, психології та окремих методик і передового педагогічного досвіду із зверненням особливої уваги на використання в діяльності педагогічних колективів зразків національної культури і традицій.


Основні форми методичної роботи


         Індивідуальна форма методичної роботи. Вона є складовою самоосвіти вчителя, здійснюється за індивідуальними темами з урахуванням його професійних потреб, результатів взаємооцінки, рекомендацій адміністрації, досвідчених педагогів. Змістом її є систематичне вивчення психолого-педагогічної, наукової літератури, участь у роботі методичних об'єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань, розробка проблем, пов'язаних з удосконаленням навчально-виховної роботи, проведення експериментальних досліджень, огляд і реферування педагогічних та методичних журналів, збірників та ін.

         Важливим є постійне ускладнення змісту і форм роботи над собою, забезпеченні конкретних її результатів. Ними можуть бути написання реферату, повідомлення на семінарі, науково-практичній конференції, виступ на засіданні педради, публікація в періодиці тощо. Зміст індивідуальної самоосвіти педагога охоплює систематичне вивчення політичної, психолого-педагогічної, наукової літератури, безпосередню участь у роботі шкільних, міжшкільних та районних методичних об'єднань, семінарів, конференцій, педагогічних читань; розробку окремих проблем, пов'язаних з удосконаленням навчально-виховної роботи; проведення експериментальних досліджень; підготовку доповідей, виступів по радіо, телебаченню, огляд і реферування педагогічних та методичних журналів, збірників та ін.

         Організація самоосвіти передбачає зв'язок самоосвіти з практичною діяльністю педагога; систематичність і послідовність самоосвіти, постійне ускладнення її змісту і форм; багатоплановий (комплексний) підхід до організації вивчення обраної теми з самоосвіти; індивідуальний характер самоосвіти як найбільш гнучкої форми набуття педагогом знань; гласність і наочність результатів самоосвіти в педагогічному колективі; створення в школі умов для звернення педагогів до нових досягнень науки і передового педагогічного досвіду; завершеність самоосвітньої роботи на кожному її етапі (доповіді, участь у семінарі, підготовка виступу, написання реферату, підготовка доповіді, участь у засіданні педагогічної ради, науково-практичній конференції та ін.).


Колективні й групові форми методичної роботи


         Методична рада. Методична рада обговорює і обирає варіанти змісту освіти (навчальні плани, програми, підручники тощо), форми і методи навчально-виховного процесу та способи їх реалізації. В її компетенції - організація роботи з підвищення кваліфікації та майстерності педагогічних кадрів, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження досягнень науки і передового педагогічного досвіду, взаємодія школи з науково-дослідними установами, добровільними товариствами, творчими спілками тощо.


         Циклові комісії та методичне об'єднання вчителів. Вони забезпечують ознайомлення педколективу з новою педагогічною інформацією, передовим досвідом, сприяти впровадженню їх у навчально-виховний процес. На свої засідання вони збираються один-два рази на чверть. Керують ними досвідчені вчителі. Зміст їх діяльності визначається блоком навчальних предметів, що вивчаються в закладі, методикою їх викладання. Методичні об'єднання обговорюють найважливіші розділи і теми нових програм та підручників, експериментальні варіанти освітніх програм; організовують відкриті уроки та виховні заходи, взаємовідвідування уроків та позаурочних заходів, предметні олімпіади, предметні дні. Особливий напрям їх діяльності - вивчення, узагальнення і запровадження вітчизняного та зарубіжного передового педагогічного досвіду. Цій меті підпорядковують різні форми своєї роботи, в тому числі й конкурси кращих методичних розробок, тематичні науково-практичні конференції тощо.


         Творчі групи. Це кілька добре теоретично підготовлених учителів, які працюють над вирішенням актуальних проблем навчально-виховного процесу (наприклад, використання комп'ютера у навчальному процесі, формування світогляду учнів у процесі вивчення навчальної дисципліни, диференційоване навчання та ін.). Тривалість роботи творчої групи залежить від складності проблеми, над якою вона працює (один-два роки). Завершальним етапом роботи групи є підготовка методичних рекомендацій щодо ефективного вирішення досліджуваної проблеми.


         Відкриті уроки. Мета - підвищення майстерності всіх учителів. Основні завдання відкритих уроків: упровадження в практику вчителів передового педагогічного досвіду і результатів досліджень педагогічної науки, спрямованих на розв'язання завдань, що стоять перед національною школою. Під час аналізу й обговорення відкритих уроків забезпечується цілеспрямованість, науковість аналізу, принциповість, поєднану з доброзичливістю у критичних зауваженнях, поєднання аналізу уроку з практичними рекомендаціями, підведення його підсумків кваліфікованими спеціалістами.


         Взаємовідвідування вчителями уроків. Має істотне значення у підвищенні педагогічної майстерності вчителів. Якщо молодий і недосвідчений учитель відвідає урок, що його проводить старший колега, то він може збагатити свій методичний багаж. Якщо ж досвідчений педагог відвідає урок менш досвідченого колеги, то зможе порадити йому, як удосконалити той чи той момент уроку. Можливо, й досвідчений педагог знайде щось корисне для себе у молодшого колеги.


         Мозковий штурм, методичний ринг. Вони організовуються з метою термінового розв'язання складної навчально-методичної проблеми. Особливістю його є максимальна концентрація уваги педагогів на даній проблемі, активна участь всіх учасників в її обговоренні.

 

         Методичний фестиваль. Колективна форма пропаганди передового педагогічного досвіду, це разовий багатоплановий захід, сценарій якого залежить від мети проведення, рівня підготовленості педагогічних та методичних працівників.

 

         Семінар-практикум. Цінність його в тому, що вчителі самостійно опрацьовують педагогічну літературу з обговорюваної проблеми, аналізують власний досвід. Опрацьовані матеріали учасники семінару-практикуму оформляють у вигляді рефератів або доповідей.

 

         Педагогічні читання. Сприяють підвищенню педагогічної майстерності вчителів. Мають на меті узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду і проводяться з актуальної педагогічної тематики, їх можна організувати у школі, районі, області, країні.

 

         Науково-практична конференція. З темою конференції ознайомлюють заздалегідь. На пленарному засіданні розглядають основні питання проблеми, яка виноситься на обговорення, а під час роботи секцій обговорюють конкретніші питання навчально-виховної роботи, відвідують і обговорюють уроки та виховні заходи.

 

         Школа молодого вчителя. Завдання її полягає у сприянні професійному становленню учителів-початківців. Їх роботою опікується досвідчений вчитель. Здебільшого зосереджується на питаннях з техніки та методики проведення уроку, позакласного заняття, планування роботи класного керівника, інших аспектах психологічного та професійного самоутвердження молодого педагога.

 

         Проблемні (інноваційні) групи. Виникають за ініціативи адміністрації закладу, учених-педагогів, учителів. Спрямовують свої зусилля на вивчення, узагальнення й поширення передового досвіду як у своїй школі, так і поза нею. Якщо проблемна група розробляє та впроваджує свої концепції або методичної знахідки, то вона орієнтується на основні вимоги науково-дослідної роботи, зосереджуючись на обґрунтуванні проблеми й теми дослідження, формулюванні гіпотези, визначенні основних етапів дослідження та передбаченні проміжних результатів. Важливим при цьому є вибір методів дослідження, визначення контрольних та експериментальних класів. Здебільшого проблемні (інноваційні) групи працюють під науковим керівництвом викладачів вищих навчальних закладів, співробітників науково-дослідних інститутів.

Творчі звіти вчителів. Проводять перед атестацією педагогічних працівників. Учитель у звіті про свій методичний доробок знайомить з власним досвідом.


         Нетрадиційні форми методичної роботи. До них належать: педагогічні ігри (дидактичні, виховні, ділові, рольові); моделювання педагогічних ситуацій; олімпіади методичних інноваційних розробок уроків, виховних заходів, методичні «мости», літературні ярмарки педагогічних підручників, методичних рекомендацій, аукціон методичних розробок; конкурсні виставки методичних розробок (уроків, виховних заходів). Вони сприяють залученню педагогів до пошукової методичної роботи; розвитку уміння спілкуватися з колегами, учнями, батьками сприяють попередженню конфліктів у педагогічних колективах.


 | Дата: 12.02.2013 | Переглядів: 1111 | Коментарів: 0 | детальніше


РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ІВАНКІВСЬКОГО РАЙОННОГО ЛІЦЕЮ на 2011/2012 навчальний рік


   Категорія: Робочий навчальний план

ПОЯСНЮВАЛЬНА  ЗАПИСКА 

 

І. Загальні засади

Іванківський районний ліцей – загальноосвітній навчальний заклад, що забезпечує загальноосвітню підготовку понад державний мінімум та всебічний розвиток здібних і обдарованих учнів і здійснює свою діяльністьна підставі Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», з урахуванням вимог Концепції профільного навчання у старшій школі, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Інструкції про організацію та діяльність ліцею, власного Статуту, забезпечує одержання учнями загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів.

     У закладі створюється широкий діапазон умов здобуття кожною дитиною якісної освіти відповідно до її інтелектуального потенціалу та творчих здібностей на основі впровадження сучасних навчально-виховних та управлінських технологій.

     Мова навчання – українська.

     У 2011-2012 навчальному році у 8-11 класах  Іванківського районного ліцею навчається 105 учнів.

     Враховуючи потреби учнів, побажання батьків, фахову підготовку педагогічних кадрів, матеріальну базу закладу у 10-11-х класах ліцею введено профільне навчання за суспільно-гуманітарним та філологічним напрямами:

10 клас – профіль української філології, 11-А клас – історичний профіль,

11-Б клас – економічний профіль.

     Розпочато поглиблене вивчення англійської мови у 8 класі та продовжено поглиблене вивчення інформатики у 9 класі.

Робочий навчальний план закладу на 2011-2012 навчальний рік складено на підставі рекомендацій Міністерства освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України  від    29.04.11  №1/9-325  «Про    навчальні    плани загальноосвітніх навчальних закладів на 2011/2012 навчальний рік»:

  • для 8-9  класів за Типовими навчальними планами, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004 № 132, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009  №66 (Додатки 3,22);
  • для 10, 11-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 27.08.2010 №834 (Додатки 8,23).

 

II. Порядок вивчення окремих навчальних предметів

Методологічною основою загальної середньої освіти є пріоритет загальнолюдських і національних цінностей, переорієнтація навчально-виховного процесу на особистість дитини. Особлива увага має приділятись вивченню учнями української мови, вітчизняної історії та культури, опануванню принаймні однією з іноземних мов, комп'ютерною грамотністю.

Робочий навчальний план закладу включає інваріантну складову, сформовану на державному рівні, та варіативну складову. Час інваріантної складової перерозподілено між навчальними предметами згідно з приміткою до Типового навчального плану-схеми спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, колегіумів, класів з поглибленим вивченням окремих предметів.

Варіативною складовою передбачено додаткові години на поглиблене вивчення предметів, предмети та курси за вибором, спецкурси, факультативи, а саме:

  • для учнів 8 класу введено курс за вибором «Країнознавство. Велика Британія», що сприятиме поглибленому вивченню англійської мови;
  • у 8 класі введено курс за вибором «Основи споживчих знань», у 9 класі «Природні ресурси України» та «Основи економіки» з метою професійної орієнтації учнів, сприяння вибору ними напряму профільного навчання в старшій школі;
  • у 11-Б класі з метою забезпечення профільності навчання введено курс за вибором «Основи підприємницької діяльності» та факультативні курси «Загальний географічний огляд земної кулі», «Математика. Підготовка до ЗНО»;
  • у 8-11 класах на міжкласні факультативи «Іспанська мова», «Російська мова», « Географія країн – членів ЄС», «Німецька мова», «Економічне моделювання та розв’язування економічних задач», «Конституційне право України» по 1 годині;
  • у  9 класі з метою створення мотиваційного середовища у процесі
    вивчення іноземної мови, забезпечення логічної неперервності теоретико-функціональних        принципів        викладання,        введено        факультативний курс «Писемне мовлення»;
  • для підвищення рівня володіння українською мовою, виховання любові до рідної мови, розвитку творчих здібностей учнів введено курс за вибором «Ділова українська мова» у 10 класі.

     Гранична   наповнюваність   класів   та   поділ      на   групи   при   вивченні
англійської мови у 8 класі здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України   від   20.02.2002       №    128   «Про   затвердження   Нормативів наповнюваності   груп   дошкільних   навчальних   закладів   (ясел-садків) комплектуючого типу, класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів),  груп  продовженого дня  і  виховних груп загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів та Порядку поділу класів на групи при вивченні окремих предметів у загальноосвітніх навчальних закладах».

Відповідно до наказу МОН від 01.09.2009 № 806 «Про використання навчально-методичної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах», спецкурси, курси за вибором та факультативи викладаються за програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України та КОІПОПК (перелік додається).

 

III. Структура навчального року та режим роботи ліцею

Відповідно до статті 16 Закону України «Про загальну середню освіту», 2011/12 навчальний рік розпочинається  у День знань – 1 вересня.

      Навчальні заняття організовуються за семестровою системою:

I семестр - з 1 вересня по 23 грудня;

II семестр - з 11 січня по 25 травня.

Завершується навчальний рік державною підсумковою атестацією учнів 9, 11-х класів.Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України «Про деякі питання завершення 2011-2012 навчального року у зв’язку з проведенням в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу» від 13 липня 2011 року № 686-р заняття завершуються до 25 травня 2012 року. У 8, 10 класах – 25 травня 2012 року, у 9 класі – 14 травня, у 11-х класах – 03 травня. Навчальні екскурсії та навчальна практика для учнів організовуються відповідно до інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.02.2008 №1/9-61 і проводяться протягом 2011-2012 навчального року.

Упродовж навчального року для учнів проводяться канікули: осінні з 24 по 30 жовтня, зимові з 26 грудня по 10 січня, весняні з 26 березня по 1 квітня.

Навчальні заняття в ліцеї починаються о 8 год. 30 хв. і закінчуються о 15год.05хв.

    Тривалість уроку – 45 хвилин.

   Ліцей  працює у п'ятиденному режимі в одну зміну.

У випускних 9 та 11-х класах, після закінчення навчальних занять, проводиться державна підсумкова атестація навчальних досягнень учнів відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 18.02.2008 № 94 та наказу МОН України від 12.09.2008 «Про внесення змін до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти».

З урахуванням місцевих особливостей, кліматичних умов за погодженням з відповідними місцевими органами управління освітою можуть змінюватись структура навчального року та графік канікул.

При цьому залишається незмінною загальна кількість навчального часу, що встановлено Законом України «Про загальну середню освіту»

 

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН  ІВАНКІВСЬКОГО РАЙОННОГО ЛІЦЕЮ

на 2011/2012 навчальний рік

 

Навчальні предмети

 

 

Кількість годин на тиждень

у класах

 

8

 

9

 

Інваріантна складова

Українська мова

2

2

Українська література

2

2

Світова  література

2

2

Іноземна (англійська) мова

3+2

2

Друга іноземна мова

2

2

Алгебра

2

2

Геометрія

2

2

Основи інформатики

2

 

Алгоритмізація і програмування

 

1,5

Інформаційно-комунікаційні технології

 

1,5

Історія України

1,5

1,5

Всесвітня історія

1

1

Географія

1,5

1,5

Біологія

2

3

Фізика

2

2

Хімія

2

2

Правознавство

 

1

Фізична культура

2

2

Основи  здоров’я

0,5

0,5

Художня культура

 

1

Музичне мистецтво

0,5

 

Р а з о м

30+2

32,5

 

Варіативна складова

Основи економіки

 

1

    Курси за вибором

Країнознавство. Велика Британія

1

 

Основи споживчих знань

1

 

    Природні ресурси України

 

0,5

Гранично допустиме навантаження

( на одного учня )

34

34

Всього

34

34

 

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ІВАНКІВСЬКОГО РАЙОННОГО ЛІЦЕЮ

на 2011/2012 навчальний рік

 

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень у класах

 

10

Української філології профіль

 

11-А

Історичний профіль

 

11-Б

Економічний профіль

Інваріантна складова

Українська мова

4

2

2

Українська література

4

2

2

Світова  література

3

2

1

Іноземна (англійська) мова

3

3

3

Алгебра і початки аналізу

1+1

2+1

3

Геометрія

2

2

2

Інформатика

1

1

1

Історія України

1+0,5

4

1,5

Всесвітня історія

1

4

1

Географія

1,5

 

 

Економіка

 

1

3

Біологія,екологія

1,5

2

2

Фізика

2

2

3

Астрономія

 

0,5

0,5

Хімія

1

1

1

Правознавство

1

 

 

Фізична культура

2

2

2

Захист Вітчизни

1

1

1

Сучасні офісні інформаційні технології

1

1

1

Художня культура

0,5

0,5

0,5

Людина і світ

 

0,5

0,5

Психологія

 

0,5

 

Р а з о м

31,5+1,5

34+1

31

Варіативна складова

Курси за вибором

Основи підприємницької діяльності

 

 

1

Факультативні курси

Загальний  географічний огляд земної кулі

 

 

1

Друга іноземна мова (німецька)

2

 

1

Математика. Підготовка до ЗНО

 

 

1

Гранично допустиме навантаження

( на одного учня )

33

33

33

Всього

35

35

35

Факультативні, індивідуальні та групові заняття

3

3

3

Всього

38

38

38

 


 | Дата: 12.03.2012 | Переглядів: 1710 | Коментарів: 0 | детальніше


РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН ІВАНКІВСЬКОГО РАЙОННОГО ЛІЦЕЮ на 2010/2011 навчальний рік


   Категорія: Робочий навчальний план

„ЗАТВЕРДЖУЮ”

Начальник відділу освіти

Іванківської РДА

О.М.Поліщук

 

 

Пояснювальна записка

до робочого навчального плану Іванківського районного ліцею

на 2010/2011 навчальний рік

     Іванківський районний ліцей – загальноосвітній навчальний заклад, що забезпечує загальноосвітню підготовку понад державний мінімум та всебічний розвиток здібних і обдарованих учнів. У закладі створюється широкий діапазон умов здобуття кожною дитиною якісної освіти відповідно до її інтелектуального потенціалу та творчих здібностей на основі впровадження сучасних навчально-виховних та управлінських технологій.

     Робочий навчальний план ліцею складено для 8-9  класів за Типовими навчальними планами 12-річної школи, затвердженими наказом МОН України від 23.02.2004, зі змінами, внесеними наказом МОН України від 05.02.2009  №66 (Додатки 3,22); для 10-х класів – за Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню, затвердженими наказом Міністерства освіти і науки України від 27.08.2010 №834 (Додатки 8,23); для 11 класу на основі Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів на 2001/2002 – 2004/2005 навчальні роки, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 25.04.2001 р. №342 (Додаток 7). Перерозподілено час інваріантної складової між навчальними предметами згідно з приміткою до Типового навчального плану-схеми спеціалізованих шкіл, гімназій, ліцеїв, колегіумів, класів з поглибленим вивченням окремих предметів.

     Робочий навчальний план Іванківського районного ліцею враховує основні вимоги Закону України „Про загальну середню освіту”, Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Концепції профільного навчання, нормативних документів щодо діяльності закладів освіти нового типу і спрямований на реалізацію освітніх потреб особистості та суспільства.

       Робочий навчальний план включає інваріантну частину, сформовану на державному рівні для класів  допрофільної підготовки з поглибленим вивченням інформатики (8, 9 класи), економічного (10-Б, 11 класи) та історичного (10-А класи) профілів.

     Повноцінність загальної середньої освіти забезпечується реалізацією як інваріантної, так і варіативної частин робочого навчального плану. Варіативна складова містить додатковий час на вивчення предметів інваріантної частини (української мови, іноземної мови, алгебри), яким у сучасному суспільстві приділяється особлива увага. У класах економічного профілю передбачено час на вивчення іноземної мови, географії,

 інформаційних технологій, факультативних курсів „Основи менеджменту”, «Ділове мовлення», «Географія країн-членів ЄС», що забезпечують профільність навчання.

     З метою збагачення кругозору ліцеїстів, розвитку їх здібностей, формування інтересу до навколишнього світу введено курси за вибором «Моя економіка», «Основи споживчих знань», «Ми – громадяни України», «Громадянська освіта», індивідуальні заняття.

     Іванківський районний ліцей працює за шестиденним робочим тижнем.

     Гранично допустиме навчальне навантаження (на одного учня), а також загальна кількість годин покласно не перевищують санітарно-гігієнічних норм, встановлених Міністерством охорони здоров’я України.

     Відповідно до статті 16 Закону України „Про загальну середню освіту” 2010/2011 навчальний рік розпочинається 1 вересня святом – Днем знань – і закінчується не пізніше 1 липня 2010 року.

     Навчальні заняття організовуються за семестровою системою: І семестр – з 1 вересня по  24 грудня, ІІ семестр – з  10  січня по 27 травня. Закінчується навчальний рік проведенням навчальних екскурсій та практики у 8,10-х класах, підсумкового оцінювання навчальних досягнень учнів усіх класів та державної підсумкової атестації випускників основної і старшої школи.

     Впродовж навчального року для учнів проводяться канікули: осінні – з  25 по 31 жовтня, зимові – з 25  грудня по 09 січня, весняні – з 21  по 27 березня.

 

РОБОЧИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПЛАН 

 ІВАНКІВСЬКОГО РАЙОННОГО ЛІЦЕЮ

на 2010/2011 навчальний рік

 

п/п

Навчальні предмети

Кількість годин на тиждень у класах

8

9

10

11-А

11

 Інваріантна складова

1.

Українська мова

2

2

4

2

2

2.

Українська література

2

2

4

2

2

3.

Світова  література

2

2

3

2

1

4.

Іноземна (англійська) мова

3

2

3

3

3

5.

Друга іноземна мова

2

2

 

 

 

6.

Алгебра

2

2

1

2

3

7.

Геометрія

2

2

2

2

2

8.

Інформатика

 

 

1

1

1

 

Алгоритмізація і програмування

1,5

1,5

 

 

 

 

Інформаційно-комунікаційні технології

 

1,5

1

1

1

9.

Історія України

1,5

1,5

1

4

1,5

10.

Всесвітня історія

1

1

1

4

1

11.

Географія

1,5

1,5

1,5

 

 

12.

Економіка

 

 

 

1

3

13.

Біологія

2

3

1,5

2

2

14.

Фізика

2

2

2

2

0,5

3

15.

Астрономія

 

 

 

0,5

16.

Хімія

2

2

1

1

1

17.

Правознавство

 

1

1

 

 

18.

Фізична культура

2

2

2

2

2

19.

Захист Вітчизни

 

 

1

1

1

20.

Основи  здоров’я

0,5

0,5

 

 

 

21.

Художня культура

 

1

0,5

0,5

0,5

22.

Людина і світ

 

 

 

1

0,5

 

Р а з о м

29

32,5

31,5

34

31

 Варіативна складова

1.

Іноземна (англійська) мова

1

 

 

 

 

2.

Українська мова

 

 

 

 

 

3.

Друга іноземна мова (німецька)

 

 

2

 

1

4.

Алгебра

1

 

1

1

 

5.

Інформаційні технології

1,5

 

 

 

 

6.

Географія

 

 

 

 

 

 

Історія України

 

 

0,5

 

 

Курси за вибором

7.

Ми – громадяни України

0,5

 

 

 

 

8.

Основи споживчих знань

1

 

 

 

 

9.

Громадянська освіта

 

0,5

 

 

 

10.

Моя  економіка

 

1

 

 

 

 

Математика

 

1

 

 

1

Факультативні курси

11.

Економіка

 

 

 

 

1

12.

Географія країн-членів ЄС

 

 

 

 

1

13.

Рівний - рівному

1

 

 

 

 

14.

Англійська мова

 

1

 

 

 

 

Гранично допустиме навантаження

( на одного учня )

34

34

33

33

33

 

Всього

36

36

35

35

35

 

Всього

35

36

35

35

35

 

Директор ліцею                                               Н.В.Федірко

 


 | Дата: 12.03.2012 | Переглядів: 1346 | Коментарів: 0 | детальніше


Аналіз науково-методичної роботи за підсумками 2010-2011 н.р.


   Категорія: Методична робота
В 2010-2011 навчальному році закінчився четвертий етап реалізації науково-методичної проблеми закладу «Впровадження інноваційних методів навчання і виховання в практику роботи ліцею», яка розрахована на 5 років.

Над реалізацією завдань цього етапу працювали 21 педагогічний працівник. Всі мають вищу професійну освіту. За віком переважають учителі від 30 до 50 років – 12 осіб (57%), до 30 років – 4 особи (19%), за 50 років – 5 осіб (24%). Педагогічний стаж роботи понад до 10 років мають 4 педагогічні працівники (19%), 10-20 років – 11 педагогічних працівників (52%), більше 20 років - 6 (29%). В ліцеї працюють 18 педагогічних працівників (86%), які мають вищу, першу та другу кваліфікаційні категорії. З них кваліфікацію «спеціаліст І категорії» - 2 (10%) вчителя, «спеціаліст вищої категорії» - 15 (71%). 8 вчителів (38%) – мають звання «Учитель-методист», 6 вчителів (29%) нагороджено знаком «Відмінник освіти».

Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів, яка здійснюється відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України "Про освіту", частини першої статті 27 Закону України "Про загальну середню освіту" та Типового положення про атестацію педагогічних працівників (наказ № 930 від 06 жовтня 2010 року, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р. за № 1255/18550)

Атестація здійснюється відповідно до перспективного плану атестації педагогічних кадрів. Аналізуючи стан організації її проведення й підвищення кваліфікації педагогічних працівників ліцею, можна відзначити, що адміністрацією були створені сприятливі умови для її проведення: проведено інструктивно-методичні наради з метою вивчення нормативних документів, засідання методичних об’єднань, оформлено стенд «Атестація педкадрів», розроблено перспективні заходи щодо підготовки й проведення атестації та план роботи атестаційної комісії, уточнено списки вчителів, які атестуватимуться в поточному навчальному році, видано відповідні накази про проходження атестації. У 2010-2011 навчальному році згідно плану підвищення кваліфікації вчителів ліцею атестувався на підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» вчитель німецької мови Федірко Н.В. та вчитель фізики Овсієнко П.П. Адміністрацією ліцею, вивчено систему роботи й узагальнено досвід роботи вчителів, які проходили атестацію, шляхом відвідування уроків та позаурочних заходів, співбесід з батьками й учнями, перегляду методичних розробок та інших матеріалів.

Однією з форм підвищення кваліфікації є курсова перепідготовка, яка відбувається планово та з урахуванням побажань педагогічних працівників щодо змісту, методів і форм проходження курсів. В ліцеї складено перспективний план курсової перепідготовки вчителів. В 2010-2011 навчальному році пройшли курси підвищення кваліфікації Кривульська Л.О. «Методика розв’язання задач з географії та економіки”, Волохович Я.І. «Використання автентичних текстів на уроках англійської мови», Лісовенко Ю.О. курси тьюторів.

Цілеспрямована робота педагогічного колективу над науково-методичною проблемою виступає одним із домінуючих чинників примноження перспективного педагогічного досвіду. Так на районну виставку «Освіта Іванківщини 2011» було подано 7 матеріалів (3 матеріалів було подано на обласну виставку «Освіта Київщини»).

У систему методичної роботи були включено заходи, що сприяють підвищенню кваліфікації: відкриті уроки вчителів «45 хвилин інноваційних технологій», семінар вчителів «Шляхи підвищення ефективності навчально-виховного процесу», круглі столи «Якою має бути освіта: знаннєцентричною чи компетентісно спрямованою?», «Творче використання навчальних посібників на уроках з метою поглиблення знань з предметів», педагогічні ради.

В зв’язку з тим, що в ліцеї працюють молоді спеціалісти, було продовжено роботу «Школи молодого вчителя», досвідчені педагоги Процик Л.Г., Єрьомін Г.Т. надавали методичну допомогу молодим вчителям. Протягом року були проведені групові та індивідуальні практичні заняття, теоретичні та практичні семінари. Молоді педагоги брали активну участь у проведенні позакласних та позашкільних заходів з предметів: день історії та правознавства, день інформатики. Адміністрацією ліцею були відвідані уроки цих педагогів, які продемонстрували добрі теоретичні предметні знання вчителів, але недостатні знання з методики викладання окремих тем та психології учнів відповідного віку.

Інноваційна освітня діяльність ліцею характеризується пошуком нових і вдосконаленням існуючих концепцій, принципів, підходів до освіти, суттєвими змінами в змісті, формах і методах навчання. Тому невід’ємною складовою науково-дослідної роботи є контроль ефективності впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес. Широко впроваджується особистісно-орієнтована технологія, елементи здоров’яберегаючої технології та інформаційно-комунікаційні технології.

В 2010-2011 н.р. Київським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів було затверджено та рекомендовано до апробації в навчально-виховному процесі ліцею авторську програму вчителя географії та біології Кривульської Л.О. «Загальний географічний огляд земної кулі».

До інноваційної діяльності закладу можна віднести моніторинг і рейтинг досягнень учнів, що сприяють відстеженню динаміки їхнього індивідуального розвитку. Широко використовуються також інноваційні управлінські технології: стратегічного планування, колективного прийняття управлінських рішень, адаптивного управління.

Багато вчителів ліцею використовують у своїй роботі різноманітні сучасні форми й методи проведення уроків, зростає професіоналізм вчителів, збільшується кількість педагогів, що впроваджують інноваційні педагогічні методи в навчальний процес. Але, в той час можна відмітити, що учителі не мають ще достатнього досвіду науково-дослідницької діяльності.

Методична робота в ліцеї являє собою цілісну, створену на наукових досягненнях, надбаннях передового досвіду й конкретному аналізі проблем учителів систему взаємопов’язаних заходів, дій і засобів, спрямованих на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя ліцею, на збагачення й розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу в цілому, на досягнення оптимальних результатів навчання й розвитку конкретних учнів, класів. У навчально-виховному процесі реалізуються основні завдання методичної роботи ліцею: розвиток учительської творчості; формування інтересу до сучасних наукових ідей, дослідної роботи; розвиток аналітичних навичок, самоаналізу; вивчення стилю роботи вчителя; апробація та впровадження освітніх технологій, нових курсів та програм.

Уся науково-методична робота в ліцеї підпорядкована науково-методичній раді, до складу якої входять: адміністрація, голови циклових комісій та досвідчені вчителі. З метою надання допомоги в розвитку інноваційних процесів і проведенні досліджень адміністрація ліцею постійно проводить консультації з вчителями та головами ЦК. У ході моніторингу динаміки педагогічної майстерності вивчаються питання реалізації особистих творчих планів, проводиться сумісне корегування самоосвітньої діяльності педагогів відповідно до завдань освітньої галузі.

Планування методичної роботи відбувається на діагностико-корекційній основі й забезпечується цілісною інформаційно-аналітичною системою, постійним оновленням інформаційного банку даних з питань нормативно-правового забезпечення діяльності педагогів.

В ліцеї працюють такі методичні підрозділи: циклова комісія суспільно-гуманітарних дисциплін голова Марущак О.В.), циклова комісія природничо-математичних дисциплін (голова Кривульська Л.О.), методичне об'єднання класних керівників (голова Яншаєва Н.М.). Голови ЦК складають плани роботи своєї комісії та аналітичні довідки за попередній навчальний рік.

На районному конкурсі на кращий навчальний кабінет І місце зайняв кабінет іноземної мови (завідувач Волохович Я.І.), а кабінет психології посів І місце в обласному конкурсі психологічних кабінетів (завідувач Правдива О.А.).

Активно продовжує діяти web–сайт ліцею.

Творчі роботи вчителів ліцею друкувались в фахових науково-методичних виданнях:
Процик Л.Г. Оцінювання навчальних досягнень учнів з української мови. 8 клас// Вивчаємо українську мову та літературу. – 2010. - № 19-21. – С.47-54
Процик Л.Г. Оцінювання навчальних досягнень учнів з української літератури. 8 клас// Вивчаємо українську мову та літературу. – 2010. - № 19-21. – С.54 - 67
Димарчук Т.В. Проблеми безробіття. Вплив держави на його подолання// Географія та основи економіки в школі. – 2010. - №10 – С.21-23
Кривульська Л.О. Органи кровообігу. Будова серця // Біологія. – 2010. - №28 (292) – С.22-25
Кривульська Л.О. Значення травлення. Органи травлення. Методи дослідження травлення. 9 клас // Біологія. – 2010. - №29 (293) – С.17-18
Кривульська Л.О. Хвороби шлунково-кишкового тракту. 9 клас // Біологія. – 2010. - №31 (295) – С.19-21
Кривульська Л.О. Інтелектуальні ігри на уроках географії // Географія та основи економіки в школі. – 2010. - №11-12 – С.9-12
Робота з обдарованими учнями здійснювалась відповідно до річного плану роботи з обдарованими дітьми на навчальний рік. На початку року була створена база здібних та обдарованих учнів, яка постійно поповнювалась. При складання розкладу занять вчителям був наданий день для методичної роботи та враховувалася циклограма районних методичних заходів. В травні місяці була вручена чергова премія імені Євгена Слуцького учениці 10-Б класу Гусак Юлії. За підсумками академічних та творчих досягнень кожного семестру та в кінці навчального року було складено загальноліцеївський рейтинг.
Протягом навчального року в ліцеї діяла система факультативів та гуртків: з російської мови, іспанської мови, „Основи споживчих знань”, „Ми – громадяни України”, Громадянська освіта, „Основи підприємницької діяльності”, „Основи наукових досліджень”, „Географія країн-членів ЄС”, „Загальний географічний огляд земної кулі”, „Англійська мова” (інд. заняття), „Моя економіка”, „Спортивні ігри”, „Мова розмітки гіпертексту HTML” „Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя”, гурток вокального співу „Пролісок”;, бального танцю „Дебют”, дизайну „Природа і фантазія”, поетичний „Струни серця”. В кінці І семестру активізував свою роботу клуб інтелектуальних ігор „Ерудит”, команда учнів ліцею посіла ІV місце на обласному етапі. В ІІ семестрі був відновив свою роботу правовий клуб „Феміда”, учні ліцею брали участь у відбірковому етапі правового брейн-рингу (ІІ місце).

В 2010-2011 році була продовжена робота наукового товариства ліцеїстів „Олімп”. На І етап було представлено 12 робіт, за рішенням журі на ІІ етапі район представляли 11 науково-дослідницьких робіт ліцеїстів (роботи Сірош Т. Узунян А., Синиці Н. (дві роботи) стали призерами обласного етапу).

На ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад ліцей представляли 64 учнів, які прийняли участи в 18 олімпіадах (всього 185), було отримано 35 перших місць, 70 других та третій місць. На ІІІ етапі олімпіад 31 учень були включені в районні команди з базових дисциплін (всього 47 разів). За підсумками ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад учні ліцею здобули 17 призових місць: 3 перших і 4 других та 10 третіх. На ІV етапі заклад представляли 5 учнів: Сірош Т., Васильєва О., Кривульський Д., Стехун А. (з іспанської мови, всі стали призерами), Синиця Н. (з педагогіки та психології).

У ліцеївському етапі Міжнародного конкурсу ім. Петра Яцика взяли участь 95 ліцеїстів, в районному – 18, в ІІІ етапі – одна учениця (Осипенко В., 10-А клас). У листопаді місяці був проведений ліцеївський етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка серед учнів 8-11 класів (всього взяло участь 86 ліцеїстів). На ІІ етапі ліцей представляли 8 ліцеїстів, на ІІІ етапі – одна учениця (Михайленко Н., 9 клас)
Ліцеїсти взяли участь: у Всеукраїнському конкурсі малюнків «Україна – футбольна країна», конкурсі інформаційних технологій (7 командне місце на області), відбіркових регіональних інтелектуальних іграх (4 місце), фотоконкурсі «Я – Київщини гордість і надія», літературному конкурсі «Я – Київщини гордість і надія» (Дударенко С., 11 клас, І місце на районному етапі), фотоконкурс «Моя Батьківщина – Чорнобильська зона», у конкурсі читців поезії імені Т.Г. Шевченка (учасники обласного етапу), конкурс малюнків «Чорнобиль – очима дітей», літературний конкурс «Чорнобиль – очима дітей» (Дударенко С., 11 клас, ІІІ м на районному етапі), фотоконкурс «Чорнобиль – очима дітей» (Буряк М., 10-Б клас, І м на районному етапі)

Протягом року були проведені різні виховні заходи (згідно з планом виховної роботи ліцею): «Осінній бал», День Наума, Новорічний вогник, «Валентин та Валентина», День українського стилю, «Міс та містер ліцею», День Землі, двомісячник благоустрою, науково-практичні конференції, інформаційні повідомлення, тематичні лекції та ін.

Протягом навчального року допомогу у проведенні позакласних заходів надавала Президентська республіка ліцею (Президент – Біліцька Ю).
Учні взяли участь в спортивних змаганнях з шашок, з волейболу, баскетболу, футболу та в легкоатлетичному кросі (на районному етапі завоювали три перші місця – Коваленко А., Загребельна В.). На зимовому чемпіонаті Київської області з легкої атлетики Притика Д., 11 клас завоював два призових місця, Коваленко А., 11 клас, завоював призове місце у весняному легкоатлетичному кросі.

Психологічну допомогу учням протягом всього навчального року надавав практичний психолог. Яка проводила тренінгові заняття по різним напрямках (правове виховання, за здоровий спосіб життя, екологічне виховання).

Адміністрація та класні керівники працювали з батьківською громадкістю: проводили тематичні батьківські збори, батьківський лекторій, індивідуальні бесіди, забезпечували роботу батьківського комітету.

В ході аналізу було виявлено, діяльність клубів «Ерудит» та «Феміда» носили епізодичний характер; не складена картотека методик діагностики здібностей творчого потенціалу учнів ліцею.

За підсумками 2010-2011 навчального року високих результатів у роботі досягли Федірко Н.В., Димарчук Т.В., Кривульська Л.О., Процик Л.Г., Ніколаєнко М.П., Овсієнко П.П., Малащенко О.Ю., Правдива О.А., Волохович Я.І., Шеремет І.Ю., Пархоменко С.О., Єрьомін Г.Т.

 | Дата: 20.10.2011 | Переглядів: 2087 | Коментарів: 1 | детальніше


Аналіз науково-методичної роботи Іванківського районного ліцею за 2009-2010 навчальний рік


   Категорія: Методична робота
В 2009-2010 навчальному році закінчився третій етап реалізації науково-методичної проблеми закладу «Впровадження інноваційних методів навчання і виховання в практику роботи ліцею», яка розрахована на 5 років.

 | Дата: 20.06.2010 | Переглядів: 3611 | Коментарів: 0 | детальніше