Пошук



Останні новини

GENIUS Olympiad

Здорове харчування

ВІТАЄМО НАШИХ ПЕР...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

День народження Л...

Вшанування пам'я...

Міжнародний день ...

День безпечного І...

Канал ліцею

Опитування

Оцініть сайт

      
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Адреса

07201
Київська область,
смт Іванків,
вул. Ярова, 6
ibiloxvost@ukr.net
Тел.: 045-915-14-05
На карті

Написати директору

QR code

Copyright

Використання матеріалів та статей сайту для публікації на інших ресурсах лише з дозволу адміністрації ліцею. При використанні наших матеріалів обов'язково вказуйте джерелом lyceum.net.ua

Всі права застережено
© 2009-2023

Сортувати новини за: датою новини | популярністю | відвідуваністю | коментарями | абеткою

Позитивна самооцінка – основа життєвого успіху дитини


   Категорія: Батьківський лекторій

  Позитивна самооцінка — основа життєвого успіху дитини самооцінка, оцінка своїх можливостей і перспектив спочатку складається на основі оцінок і ставлення батьків. Надалі дитина, сама того не усвідомлюючи. діє відповідно до батьківських прогнозів. Наприклад, твердження батька: «З тебе нічого путнього не вийде!» може запрограмувати дитину на поразку в житті. Висока самооцінка сприяє особистісному зростанню, самоствердженню дитини. Занижена або завищена заважає розкриттю індивідуальності, сприяє формуванню комплексів (неповноцінності, переваги).

  У сім'ях, в яких позитивно оцінюють особистість дитини, виявляють віру в її можливості, звертають увагу на досягнення, не перебільшуючи їх при цьому, поважають її думку, надають підтримку, у неї  формується висока самооцінка. Рівень домагань такої дитини, те, на що вона претендує в житті, те, чого прагне досягнути, відповідає її можливостям. У майбутньому вона зможе ставити перед собою конкретні завдання і виконувати їх.

  Дитина із заниженою самооцінкою зростає в сім'ї, де байдужі до неї, втручаються в її життя тоді, коли виникають проблеми, зокрема з успішністю, а зазвичай мало цікавляться заняттями і переживаннями своєї дитини. Негативно відгукуючись про дитину, акцентуючи увагу на її помилках і поразках, порівнюючи з іншими, успішними дітьми, батьки формують негативне самосприйняття. Дитина з низькою самооцінкою не претендує на багато що в житті – ні в теперішньому часі, ні в майбутньому,   не ставить перед собою високої мети, оскільки не впевнена, що зможе її досягнути, постійно сумнівається у своїх можливостях, які в реальності вищі ніж вона передбачає. Вірджинія Сатир,  відомий сімейний психолог; стверджувала, що всі болі людини, її проблеми і навіть злочини - все це результат низької самооцінки, яку люди не змогли ні усвідомити, ні змінити.

  Завищена самооцінка формується тоді, коли дитину виховують за принципом кумира сім’ї, постійно похвалюють її, вважають винятковою,чекають від неї високих результатів, орієнтують на першість в усьому. Виростаючи, така дитина багато чекає від життя: популярності, матеріального достатку. Однак не вміє співвідносити свої можливості з вимогами ситуацій. Розраховано тільки ва успіх, вона переживає невдачі як життєву трагедію.

  Вплив батьків на становлення особистості дитини відбувається не тільки прямим, а й опосередкованим способом. Багато хто з психологів вважає що особистість формується шляхом навчання та ідентифікації (оточення) зі значущими людьми. У нормі дівчатка ідентифікують себе з мамою, а хлопчики – з татом. Наслідком ідентифікації є інтроекція, тобто «вбирання» в себе цінностей, установок, рис характеру когось із батьків дитина засвоює його способи поведінки, тобто починає поводитися подібним чином. Спостерігаючи за поведінкою близьких дорослих, дитина вчиться бути чуйною, альтруїстичною, чи, навпаки – агресивною, злою. Ставлення батьків до сусідів, друзів, до роботи, грошей фіксується в сфері психіки дитини, чого вона не усвідомлює, але поступово це стає її ставленням. Система цінностей і норм поведінки формується через спостереження й моделювання поведінки батьків. Однак не треба вважати, що дитина – це «чиста дошка», на якій під впливом соціуму «пишуться » характеристики особистості.

  Дитина народжується з генетично заданими властивостями, що складають основу її індивідуальності. Базові властивості особистості, які називають темпераментом, обумовлюють індивідуальний спосіб реагування (поведінки) дитини, особливості її емоційної сфери.

  Подібно до дерева, особистість дитини залежить від середовища свого зростання. Звичайно, діти можуть «рости» і в несприятливих умовах, бо сила життя нездоланна, але при цьому є ймовірність, що зростання їх піде «не в тому напрямі» і особистість буде дисгармонійною.


 | Дата: 01.02.2017 | Переглядів: 3091 | Коментарів: 0 | детальніше


Визначено дати пробного ЗНО-2017


   Категорія: Для батьків та учнів

   У квітні всі охочі зможуть пройти пробне зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури та ще одного предмету за вибором. Про це повідомили в прес-службі Українського центру оцінювання якості освіти.

У 2017 році пробне ЗНО відбудеться 1 та 8 квітня.

   Зареєструватися для участі в пробному зовнішньому незалежному оцінюванні можна буде на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти. Реєстрація триватиме з 10 до 31 січня 2017 року.

   Також зазначається, що завдання, які будуть виноситися на пробне ЗНО, відповідають програмам зовнішнього незалежного оцінювання, характеристикам та структурі сертифікаційних робіт, а процедура проведення є максимально наближеною до процедури проведення основного ЗНО.

   Кожен зареєстрований учасник може взяти участь в одному із запропонованих в той чи інший день предметів за вибором, згідно з графіком проведення: 1 квітня відбудеться пробне зовнішнє оцінювання з української мови і літератури, 8 квітня – з інших предметів (історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, англійської, іспанської, німецької, російської, французької мов). Участь у пробному зовнішньому незалежному оцінюванні є платною.

   Вартість одного тестування для одного учасника визначає кожний регіональний центр оцінювання якості освіти окремо. Київський регіональний центр оцінювання якості освіти визначив вартість одного пробного тестування: 120 грн.

   Реєстрація для проходження пробного тестування не передбачає автоматичної реєстрації для участі в основній сесії зовнішнього незалежного оцінювання.

   Результати пробного зовнішнього незалежного оцінювання не зараховуються як оцінки за державну підсумкову атестацію та не використовуються для участі в конкурсному відборі під час вступу до вищих навчальних закладів.

Сайт Київського регіонального центру оцінювання якості освіти: http://kievtest.org.ua/


 | Дата: 03.11.2016 | Переглядів: 3360 | Коментарів: 0 | детальніше


Встановлено поріг «склав/не склав» для пробного ЗНО з 11 предметів


   Категорія: Для батьків та учнів

9 квітня відбулося пробне зовнішнє незалежне оцінювання з математики, історії України, англійської, німецької, іспанської, французької, російської мов, біології, географії, фізики, хімії, у якому взяли участь 70 осіб. Значення порога «склав/не склав» для пробного тестування

- з математики становить 13 балів,

- з історії України - 28 балів,

- з англійської мови - 14 балів,

- з німецької мови - 13 балів,

- з іспанської мови - 16 балів,

- з біології - 22 бали,

- з географії - 26 балів,

- з фізики - 14 балів,

- з хімії - 22 бали.

 

Кожен учасник пробного зовнішнього незалежного оцінювання отримав інформаційний бюлетень «Як визначаються результати зовнішнього незалежного оцінювання з (назва предмета)?». Скориставшись ключами та схемами оцінювання завдань сертифікаційної роботи, розміщеними в ньому, він може самостійно визначити кількість набраних балів. Якщо, тестовий бал учасника нижчий встановленого порогу з відповідного предмета, то він отримує результат «тест пробного ЗНО не склав».

 

Звертаємо увагу, що значення порогового бала «склав/не склав» під час основної (додаткової) сесії зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року буде визначатися за методом Ангоффа-Беука, а тому може відрізнятися від значення порогового бала «склав/не склав», визначеного за методом Ангоффа для пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року.


 | Дата: 21.04.2016 | Переглядів: 2379 | Коментарів: 0 | детальніше


Мореплавець українського роду


   Категорія: Для батьків та учнів

ЮРІЙ ФЕДОРОВИЧ ЛИСЯНСЬКИЙ

(1773 -1837р.р.)

  Юрій Лисянський народився у Ніжині, що на Чернігівщині. Батько був дворянином, служив протоієреєм у церкві Іоанна Богослова. У сім’ї Лисянських було троє дітей – старший син - Ананій,середній – Юрій, молодший - Іван. У березні 1783 року батько Федір Лисянський повіз Юрія та Ананія у Санкт Петербург. Він хотів влаштувати синів у Морський шляхетний корпус, найпрестижнішого навчального закладу. Дітей зарахували до Морського корпусу кадетами. Навчання тривало шість років. Юрій навчався відмінно. У березні 1786 року його перевели у гардемарини, почалося життя на морі. У 1787 році він бере участь у плаванні до берегів Англії на фрегаті «Мстиславець». У цьому плаванні він познайомився з І.Ф.Крузенштерном. Вони стали близькими друзями. У 1788 році почалася війна з Туреччиною та Швеціє. Лисянський достроково, до закінчення корпусу, був призначений в ескадру адмірала Грейга, яка діяла у Балтійському морі. За цей військовий період Лисянський набув практичних навичок, досвіду. Після цього він три роки прослужив на Балтійському флоті, ще сім років – в Англії. За цей час молодий лейтенант здійснив кілька плавань до Північної Америки, відвідав Філадельфію, Бостон, Нью-Йорк. З 1797 року по 1799 Лисянський на англійських судах відвідав Індію, Південну Африку. Під час подорожей він описував природу, збирав колекції місцевої флори й фауни.

  Повернувшись на батьківщину у 1800 році капітан-лейтенантом , Лисянський вже мав великий досвід у галузі навігації, метеорології, морської астрономії, природничих наук.

У 1803 році Лисянського запросили у навколосвітню подорож на судах «Надія» і «Нева». Його призначили капітаном «Неви». Лисянський був помічником в експедиції Крузенштерна.

  26 липня 1803 кораблі вирушили в далеке плавання. З Кронштадта кораблі вирушили разом до Північного моря, звідти до берегів Південної Америки, далі Тихим океаном до острова Кадьяк, де «Нева» відокремилася. Зустрітися два кораблі мали в порту Кантон, що в Китаї, звідки разом мали повернутися до дому.

  Лисянський мав доставити продовольчі та інші товари російським факторіям в Америці, вивчити розташування російсько-американських колоній і завести звідти в Кантон партію хутра.

Упродовж всього плавання Лисянський проводив спостереження за морськими течіями, вимірював глибини біля берегів, проводив астрономічні визначення географічних широт і довгот відвіданих пунктів, зробив детальний опис берегів Аляски.

  Після закінчення навколосвітнього плавання Юрій Лисянський служив на Балтійському флоті. У 1809 році закінчив службу і вийшов у відставку. Решту свого життя він присвятив вихованню своїх дітей. Їх у нього було п’ятеро. Усі діти отримали високу освіту. Сім’я Лисянських користувалася великою повагою у суспільстві.

  За підсумками плавання Ю.Лисянський склав фізико-географічний атлас. Він за власні кошти видав книгу «Мандрування навколо світу» в 1803,1804,1805,1806рр. на кораблі «Нева». У 1814 році він власноруч переклав книгу англійською.

  Ю.Лисянський – українець, наш земляк з Ніжина, що на Чернігівщині, видатний дослідник. Його навколосвітня подорож не менш значима для географічної науки , ніж подорож Крузеншерна. І якщо про неї мало знали, це тільки через велику скромність мандрівника.

  Його ім’ям назвали – острів в Гавайському архіпелазі, мис, річку та протоку у узбережжя Аляски в Олександровському архіпелазі, бухту в США, підводну гору і півострів в Охотському морі.

Юрій Лисянський народився у Ніжині, що на Чернігівщині. Батько був дворянином, служив протоієреєм у церкві Іоанна Богослова.

У сім’ї Лисянських було троє дітей – старший син - Ананій,середній – Юрій, молодший - Іван. У березні 1783 року батько Федір Лисянський повіз Юрія та Ананія у Санкт Петербург. Він хотів влаштувати синів у Морський шляхетний корпус, найпрестижнішого навчального закладу. Дітей зарахували до Морського корпусу

кадетами. Навчання тривало шість років. Юрій навчався відмінно. У березні 1786 року його перевели у гардемарини, почалося життя на морі. У 1787 році він бере участь у плаванні до берегів Англії на фрегаті «Мстиславець». У цьому плаванні він

познайомився з І.Ф.Крузенштерном. Вони стали близькими друзями. У 1788 році почалася війна з Туреччиною та Швеціє. Лисянський достроково, до закінчення корпусу, був призначений в ескадру адмірала Грейга, яка діяла у Балтійському морі. За цей військовий період Лисянський набув практичних навичок, досвіду. Після цього він три роки прослужив на Балтійському флоті, ще сім років – в Англії. За цей час молодий лейтенант здійснив кілька плавань до Північної Америки, відвідав Філадельфію, Бостон, Нью-Йорк. З 1797 року по 1799 Лисянський на англійських судах відвідав Індію, Південну Африку. Під час подорожей він описував природу, збирав колекції місцевої флори й фауни.

Повернувшись на батьківщину у 1800 році капітан-лейтенантом , Лисянський вже мав великий досвід у галузі навігації, метеорології, морської астрономії, природничих наук.

У 1803 році Лисянського запросили у навколосвітню подорож на судах «Надія» і «Нева». Його призначили капітаном «Неви». Лисянський був помічником в експедиції Крузенштерна.

26 липня 1803 кораблі вирушили в далеке плавання. З Кронштадта кораблі вирушили разом до Північного моря, звідти до берегів Південної Америки, далі Тихим океаном до острова Кадьяк, де «Нева» відокремилася. Зустрітися два кораблі мали в порту Кантон, що в Китаї, звідки разом мали повернутися до дому.

Лисянський мав доставити продовольчі та інші товари російським факторіям в Америці, вивчити розташування російсько-американських колоній і завести звідти в Кантон партію хутра.

Упродовж всього плавання Лисянський проводив спостереження за морськими течіями, вимірював глибини біля берегів, проводив астрономічні визначення географічних широт і довгот відвіданих пунктів, зробив детальний опис берегів Аляски.

Після закінчення навколосвітнього плавання Юрій Лисянський служив на Балтійському флоті. У 1809 році закінчив службу і вийшов у відставку. Решту свого життя він присвятив вихованню своїх дітей. Їх у нього було п’ятеро. Усі діти отримали високу освіту. Сім’я Лисянських користувалася великою повагою у суспільстві.

За підсумками плавання Ю.Лисянський склав фізико-географічний атлас. Він за власні кошти видав книгу «Мандрування навколо світу» в 1803,1804,1805,1806рр. на кораблі «Нева». У 1814 році він власноруч переклав книгу англійською.

Ю.Лисянський – українець, наш земляк з Ніжина, що на Чернігівщині, видатний дослідник. Його навколосвітня подорож не менш значима для географічної науки , ніж подорож Крузеншерна. І якщо про неї мало знали, це тільки через велику скромність мандрівника.

Його ім’ям назвали – острів в Гавайському архіпелазі, мис, річку та протоку у узбережжя Аляски в Олександровському архіпелазі, бухту в США, підводну гору і півострів в Охотському морі.


 | Дата: 15.04.2016 | Переглядів: 2292 | Коментарів: 0 | детальніше


ПІДГОТОВКА УЧНІВ до зно


   Категорія: Для батьків та учнів

Природничо-математичний цикл предметів

   Головним для вчителя є не запитання «Як підготувати учнів до ЗНО?», а «Яким чином організувати навчальний процес, щоб забезпечити набуття учнями визначених компетентностей?».

   Формулу успішного проходження тестування (мається на увазі ЗНО), можна орієнтовно виразити так: «систематизовані знання + сформовані предметні компетентності + досвід роботи з тестами».

   Для практичного ознайомлення з процедурою ЗНО бажано пройти пробне тестування з предмета.

На що звертати увагу під час підготовки
учнів до ЗНО за предметами
природничо-математичного циклу

   Однією з проблем, яка виявляється під час підготовки учнів до ЗНО, є недостатнє розуміння ними явищ і процесів, що відбуваються під час проведення демонстраційних і фронтальних експериментів.

   Завдання, побудовані на описі дослідів, учні виконують набагато гірше, ніж аналогічні за змістом теоретичні питання. Тому під час підготовки випускників до ЗНО слід звернути увагу на:

* побудову графіків за результатами досліджень;

* визначення за результатами експерименту значення фізичних величин (непрямі вимірювання);

* оцінювання відповідності висновків наявним експериментальним даним;

* пояснення результатів дослідів і спостережень на основі відомих фізичних явищ, законів, теорій.

   Усе це можливо лише за умови розширення спектра фронтального експерименту з перевагою лабораторних робіт дослідницького характеру. Лише теоретична робота в цьому напрямі, хоч і поглиблена, ніколи не дасть стійкий позитивний результат.

   Особливу увагу слід приділити формуванню в учнів культури розв'язування розрахункових задач, що найбільше впливають на максимальний бал ЗНО. Саме цей вид діяльності є найважливішим для успішного продовження освіти. Під час ЗНО перевіряються вміння застосовувати природничі (фізичні) закони і формули як у типових навчальних ситуаціях, так і в нетрадиційних. Фундамент для формування цих умінь закладається в основній школі й поступово «зростає» протягом усіх років навчання.

   Багато помилок зумовлено невідпрацьованістю елементарних математичних умінь, пов'язаних із перетворенням математичних виразів, діями зі ступенями, читанням графіків тощо. Вирішення цієї проблеми для вчителя неможливо без систематичного включення у зміст уроку елементарних вправ на відпрацювання необхідних математичних операцій.

   Фізичну задачу можна розв'язати по діях, але отримання кінцевої формули в загальному вигляді дає змогу провести перевірку розмірності потрібної величини, виявити можливу помилку. Часто під час розв'язання задачі по діях спостерігається розбіжність із правильним числовим значенням відповіді за рахунок занадто грубого округлення результатів проміжних дій.

   На особливу увагу заслуговують якісні завдання, виконання яких передбачає не просто пошук правильної відповіді, а й вибудовування чіткої логіки його обґрунтування. Тому я ставлю вимоги до учнів здійснити обов'язковий аналіз умови задачі з виділенням ключових слів, фізичних явищ, грамотного використання термінів.

   Письмові форми підсумкового контролю в жодному разі не мають на меті скорочення на уроці часу, відведеного на формування грамотного усного мовлення. Крім того, вимагати від учня постійного обґрунтування своїх міркувань неможливо, якщо припустити, що ці міркування він повинен неодмінно записати. Тому підготовка до ЗНО як обов'язковий елемент включає формування грамотного усного мовлення.

   Завдання другої частини ЗНО є завданнями на встановлення відповідності. Тому доцільно використовувати завдання такої структури в навчальному процесі на всіх етапах навчання, особливо під час підготовки до ЗНО.

   Під час виконання завдань з однією правильною відповіддю учні часто намагаються її відгадати, незважаючи на те, що ця тактика на іспиті може мати опосередкований успіх, під час підготовки необхідно обов’язково вимагати обґрунтування вибору. Не варто зупинятися на першому ж варіанті відповіді, який видався правдоподібним: часто читання наступних варіантів відповідей може наштовхнути на можливу помилку в міркуваннях.

   Під час виконання завдань ЗНО учням дуже важливо витримувати часовий регламент, швидко переключати увагу з однієї теми на іншу. Тому цих принципів слід чітко дотримуватися і під час проведення поточного і проміжного контролю. Учні повинні звикнути до того, що на іспиті мають важливе значення не лише їхні знання, а й організованість, уважність, уміння зосереджуватися.

   Види занять для систематичного повторення матеріалу на уроках:

* повторення через систему вправ домашньої роботи;

* повторення на додаткових заняттях, консультаціях для учнів, які мають однакові прогалини в знаннях і вміннях;

* індивідуальне повторення, що враховує прогалини у знаннях і вміннях конкретного учня.

   Під час повторення кожної з тем доцільно виділити такі етапи:

* узагальнювальне повторення теоретичного матеріалу;

* самостійне виконання тесту;

* фронтальний аналіз, розбір основних типових помилок самостійної роботи;

* індивідуальна робота над помилками й індивідуальне консультування учня;

* контрольне виконання тематичного тесту.

Алгоритм підготовки учня

1. Ознайомитися з програмними вимогами ЗНО до предметів природничо-математичного циклу, що стосуються певної теми.

2.  Опрацювати теоретичний матеріал.

3. Опрацювати тренувальні тести (виконати завдання, перевірити правильність виконання, зробити висновки щодо повноти засвоєння матеріалу теми).

4.  Повернутися до опрацювання теоретичного матеріалу, якщо результати виконання тренувальних тестів показали таку необхідність.

   Обираючи літературу для підготовки, зверніть увагу:

* на наявність грифів, які засвідчують, що певне видання рекомендовано до використання Міністерством освіти і науки України, Українським центром оцінювання якості освіти;

* на рік видання (перевидання) посібника;

* за специфікацією якого навчального року укладено тренувальні вправи.

УВАГА! Під час перевірки знань використовуйте завдання у форматі, наближеному  до формату завдань ЗНО. Половина завдань - це тести, два завдання - на встановлення відповідності, третина - задачі

Використання тестів для підготовки до ЗНО

   Під час підготовки старшокласників до ЗНО й оцінювання якості знань використовуються різні види тестів, що містять завдання не лише з поточної теми, а й із перевірки знань із раніше вивчених тем. Це дає змогу повторювати вивчений матеріал, вчасно вносити корективи до календарно-тематичного плану і здійснювати поточний контроль. З метою перевірки тестових завдань та скорочення часу на цей вид роботи, дослідження відразу результатів вивчення матеріалу учнями, підвищення мотивації до навчання перевірка виконується разом з учнями після написання тесту. На інтерактивну дошку проектується електронний варіант тесту, над яким одночасно здійснюється аналіз і відбувається консультація для тих, хто зазнав труднощів під час виконання будь-якого завдання.

   Нині важливим для випускника є оволодіння вміннями контролю й оцінювання власної діяльності, уміння передбачати можливі результати своїх дій. Перед кожним уроком перевіряється наявність письмової частини домашньої роботи. У спеціальному щоденнику навпроти кожного прізвища робляться по

значки з використанням символіки: «о» - роботи немає, «+» - робота виконана повністю, +» - робота виконана із зауваженнями, «?» - користувався ГДЗ (готові домашні завдання).

   Для учня-випускника важливо усвідомлювати, що його здібності й освіта становлять цінність насамперед для нього самого. Завдання всіх учителів - не лише породити, а й закріпити цю думку.

Як успішно упоратися з тестом

   Виконуйте тест послідовно, починаючи з першого завдання.

   Ознайомтеся з інструкціями, які містяться на початку кожної форми тестових завдань. Відповідайте після того, як ви зрозуміли правила виконання завдань певного формату.

   Читайте уважно умову завдання, отримайте з неї максимум інформації. Не намагайтеся зрозуміти умову лише за першими словами й домислювати кінцівку.

   Поміркуйте над усіма варіантами відповідей, відкидайте ті, що здаються вам маловірогідними. Позначайте правильні відповіді спочатку в тестовому зошиті, використовуючи його як чернетку.

   Пропускайте (принаймні спочатку) важкі або незрозумілі завдання, навчальний матеріал яких вам невідомий. Пам'ятайте, що в тесті знайдуться такі, які ви обов'язково виконаєте.

   Вивчіть структуру бланка відповідей до тесту, правила запису, відповідей на завдання різних форм. Записуйте до бланка лише правильні, на вашу думку, відповіді.

   Ознайомтеся з правилами виправлення помилок. Будьте уважні й обережні!

   Контролюйте час роботи над тестом. Сплануйте свою діяльність так, щоб устигнути пройти всі завдання тесту. Якщо залишиться час, то поверніться до завдань, які ви пропустили.


 | Дата: 31.03.2016 | Переглядів: 6862 | Коментарів: 0 | детальніше