Пошук



Останні новини

Вакансії педагогі...

Інформація щодо с...

Аналіз науково-ме...

СТРУКТУРА УПРАВЛІ...

МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІ...

КАДРОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Фінансова звітніс...

Про підсумки робо...

Поради батькам, я...

Оголошення про на...

УВАГА! УВАГА! ПРО...

Вітаємо із останн...

УВАГА! УВАГА! ТЕР...

#ІЗІЗНО

18 травня - День ...

Канал ліцею

Опитування

Оцініть сайт

      
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Адреса

07201
Київська область,
смт Іванків,
вул. Ярова, 6
ivankiv_liceum@ukr.net
Тел.: 045-915-14-05
На карті

Написати директору

QR code

Copyright

Використання матеріалів та статей сайту для публікації на інших ресурсах лише з дозволу адміністрації ліцею. При використанні наших матеріалів обов'язково вказуйте джерелом lyceum.net.ua

Всі права застережено
© 2009-2020

Сортувати новини за: датою новини | популярністю | відвідуваністю | коментарями | абеткою

ДПА, 2013


   Категорія: Для батьків та учнів

 | Дата: 01.04.2013 | Переглядів: 715 | Коментарів: 0 | детальніше


Роль батьків у формуванні самоосвітньої діяльності дитини


   Категорія: Для батьків та учнів

Матеріали батьківських зборів

Знання - це гість, а розум - це хазяїн,

у добрій спілці жити треба їм.

Хто має розум і багато знає,-

той буде довше сильним і міцним.

А сила, що без розуму, - недужа.

бо все робити буде навмання.

Тож для творіння, для роботи, друже,

виховуй розум і бери знання.

Давид Гуліа   

 

        Рівень самостійної роботи учнів характеризується тим, що все більше число компонентів навчальної діяльності передається для самостійного здійснення учневі (першими дидактично виправданими є завдання: передавати учневі для самостійного виконання самооцінку, далі - самоконтроль, потім - визначати способи й завдання навчальної роботи). У міру надбання таких навчальних прийомів учень стає все більш придатним до виконання самостійної роботи. Отже, самостійна робота учня - це така робота, яку учень виконує без безпосередньої участі вчителя, але за його завданням і в спеціально виділений час.

        За психолого-педагогічною структурою самостійна робота учня складається з таких елементів:

• завдання вчителя й спеціально відведений час для його виконання;

• виконання цього завдання без безпосередньої участі педагога;

• подолання учнем пізнавальних складностей, розумової або фізичної напруги для виконання поставленого завдання.

        Самоосвітній діяльності також притаманна самостійність. Найважливіша психологічна відмінність її від самостійної роботи полягає в тому, що самостійну роботу учень виконує за завданням педагога, а самоосвітою керує сам, будуючи її відповідно власним задачам.

        Отже, самоосвіта - це особлива діяльність, яка має власну специфічну структуру, відмінну від структури навчальної діяльності та її самостійних форм тим, що її основні компоненти - мотиви, задачі, способи дії та способи контролю учень добирає самостійно.

        У самоосвітній діяльності домінують внутрішні (пізнавальні й соціальні) мотиви, оскільки така діяльність завжди є добровільною. Предметом самоосвіти стають інформаційні матеріали, які виходять за межі шкільної програми. Учень тут сам визначає матеріал для засвоєння: його форму, обсяг, строки та джерела (власна або публічна бібліотека, Інтернет або інші засоби масової інформації). Роль педагога за таких психологічних умов зводиться до формування в учня потреб, мотивів і способів самоосвіти, показу зв'язків самоосвіти й шкільного навчання.

        У самоосвітній діяльності учнів можна виділити такі рівні:

• супутнє шкільному навчанню: самоосвіта здійснюється всередині навчальної діяльності, ще не відокремилась від неї, учіння коректує самоосвітню діяльність;

• особлива самоосвітня діяльність (не сповна розгорнута) по розв'язуванню окремих "утилітарних" задач;

• специфічна самоосвітня розгорнута діяльність по самовихованню особистості.        

        Психологи встановили, що засвоєння знань і способів діяльності набагато міцніше, якщо воно розосереджене в часі. Первинне сприйняття і закріплення знань на уроці - при будь-якій скільки завгодно ефективній організації  навчального процесу, повинні обов'язково підкріплюватися подальшим обдумуванням, застосуванням нового знання, пов'язуванням нового із старим, його творчою переробкою. Тільки ті знання стають переконаннями людини, які нею самостійно обдумані, пережиті. І якщо первинне сприйняття і закріплення знань може бути фронтальним, то подальша робота повинна бути індивідуальною, самостійною, в тому об'ємі і темпі, які необхідні кожному учневі для повного і міцного засвоєння матеріалу. Це можливо тільки в умовах самостійної навчальної роботи вдома.

        Від того, наскільки успішно йде приготування домашніх завдань, часто залежить і успішність навчання в цілому. Але організація домашньої навчальної роботи школярів, мабуть, найважча ланка в навчально-виховному процесі. Багато сторін цієї проблеми вимагають найпильнішої уваги.

        Зі структури навчальної діяльності випливає, що вміє самостійно вчитися той учень, який:

  • сам визначає мету діяльності або розуміє і приймає ту, яку ставить учитель;
  • виявляє зацікавленість навчанням, докладає вольових зусиль;
  • організовує свою працю для досягнення результату;
  • добирає або знаходить потрібні знання, способи для розв'язання задач;
  • виконує у певній послідовності сенсорні, розумові або практичні дії, прийоми, операції;
  • усвідомлює свою діяльність і прагне її удосконалити;
  • володіє уміннями і навичками самоконтролю і самооцінки.

        Зміст, характер і об'єм домашнього завдання, його функції в розвитку і вихованні особистості учня - ось ті питання, які вважаються особливо важливими в проблемі домашньої навчальної роботи. Їх правильне рішення - в руках вчителя та батьків.

        Як же правильно організувати розумову самоосвітню працю учнів вдома?

-          домашні завдання слід диференціювати залежно від рівня підготовки учнів, їхніх сил, стану здоров'я і здібностей;

-          якість розумової роботи вдома потрібно систематично контролювати, інакше в учнів можуть розвинутись такі негативні риси характеру, як безвідповідальність, несумлінність тощо;

-          братися до виконання домашніх завдань не варто одразу після закінчення уроків, коли працездатність знизилась, а також після обіду, коли внаслідок інтенсивних процесів травлення частина крові відпливає від головного мозку, що теж знижує інтенсивність розумової роботи;

-          необхідно відновити працездатність дітей, яка суттєво знизилася. Найкращий активний відпочинок на свіжому повітрі: допомога батькам по господарству, догляд за рослинами чи тваринами; рухливі ігри, спортивні та інші розваги. Все це позитивно впливає на функціональний стан центральної нервової системи. Однак слід пам'ятати: тривалість посильної фізичної праці, ігор чи занять спортом на свіжому повітрі не повинна перевищувати 1,5 год, інакше працездатність не лише не відновиться, а, навпаки, знизиться;

-          визначений сталий час для цієї роботи: в учня виробляється умовний рефлекс на час, він швидше входить у роботу, легше засвоює матеріал, отже, виникає стан особливої схильності до розумової праці, практично не доводиться долати внутрішній опір і змушувати себе братися до завдань. Тому тільки якісь надзвичайні обставини можуть бути причиною поодинокого відходу від цього правила;

-          неприпустимо відкладати виконання завдань на більш пізній, ніж встановлено режимом, час через цікаву гру, телепередачу або ж якесь заняття. Відомо, що функціональному стану центральної нервової системи, її збудливості і, ясна річ, працездатності школярів властиві добові коливання. У другій половині дня, приблизно з 16 год, знову підвищується працездатність;

-          у кімнаті, де працює учень, необхідно додержуватись цілковитої тиші;

-          спочатку бажано виконувати письмові завдання, а потім усні; починати з предметів середньої трудності, а тоді переходити до важчих.

        Батьки, щодня спілкуючись з дітьми,  мають змогу виробити у них звичку до організованості. Тоді щоденне приготування уроків стане органічною потребою, а марно згаяний час буде взятий до уваги як неприємний виняток. Бажаючи допомогти дитині у навчанні, нам слід запастися терпінням, але щодня діяти наполегливо.

        Треба щоденно привчати дітей до виконання режиму дня, виховувати організованість, розвивати мислення, спостережливість. Адже нерідко буває так: дитина здібна, вміє щось робити, але не хоче, і, навпаки, хоче, але в неї зразу не виходить, вона втрачає інтерес, і предмет стає незрозумілим, ненависним. Отже, передусім радимо поспостерігати, придивитись, як працює над уроками син чи донька, скільки і на що витрачає часу.


 | Дата: 27.03.2013 | Переглядів: 3270 | Коментарів: 0 | детальніше


Десять «Золотих правил» виховання щасливих дітей


   Категорія: Для батьків та учнів

1. Стимулюйте інтелект дитини.
2. Формуйте самоповагу.
Висока самооцінка додає сміливості братися за нове, ризикувати, і навіть, зазнавши невдачі, все-таки перемагати. Необхідно розвивати в дитині такі здібності, прищеплювати такі навички, котрі б вирізняли її з-поміж інших, викликали б і повагу ровесників і дорослих. Діти мають знати, що успіх, майбутній добробут залежить від них самих.

3. Навчіть дитину спілкуватися.
Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички:
- щира любов до батьків дає відчуття захищеності;
- приязне ставлення до оточуючих, не лише до близьких і рідних;
- зовнішня привабливість: одяг, манери;
- можливість спостерігати правильне соціальне спілкування: поведінка батьків, учителів, ровесників;
- висока самооцінка, а звідси - впевненість у собі;
- мати хоча б середній запас слів, вміння підтримувати розмову.

4.Пильнуйте, щоб дитина не стала «телеманом».
Перегляд телепередач через міру гальмує у дітей розвиток лівої півкулі головного мозку. А нею визначається розвиток мови. Телепередачам слід протиставляти заняття спортом, музикою, читанням, корисною домашньою роботою.

5. Виховуйте відповідальність і порядність.
Не лише повсякчас пояснюйте, що таке добре, а що - погано, а й закріплюйте гарні навички, карайте за негідні вчинки, тільки не різкою. За приклад дитині має слугувати гідна поведінка батьків - ровесників.

6. Навчіть дитину шанувати сім'ю.
7. Живіть у хорошому оточенні.
Друзі, яких виберуть собі ваші діти, впливатимуть на їхні орієнтири і поведінку.

8. Будьте вимогливими.
Не будьте тиранами. Запам'ятайте, що відповідальними, розумними і слухняними діти стають не відразу. На це треба витратити роки.

9. Привчайте дитину до праці.

10. Не робіть за дітей те, що вони можуть зробити самі. Нехай все перепробують, вчаться на власних помилках.


 | Дата: 21.03.2013 | Переглядів: 862 | Коментарів: 0 | детальніше


10 заповідей для батьків


   Категорія: Для батьків та учнів

1. Не чекай, що твоя дитина буде така, як ти. Або як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.

2. Не думай, що дитина твоя: вона Божа.

3. Не вимагай від дитини платні за все, що ти для неї робиш: ти дав їй життя, як вона може віддячити тобі? Вона дасть життя другій, а та - третій, це не поворотний закон подяки.

4. Не зганяй на дитині свої образи, щоб в старості не їсти гіркого хліба, бо що посієш, те й зійде.

5. Не відносься до її проблем звисока; скрутність життя надана кожному по силам, і будь впевнений, їй вона важча не менш, ніж тобі твоя. А може, і більше. Тому що у неї ще нема навиків.

6. Не принижуй.

7. Не «гризи» себе, якщо не можеш чогось зробити для своєї дитини, гризи - якщо можеш та не робиш.

8. Пам'ятай - для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все.

9. Вмій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій дитині те, що не хотів би, щоб інші зробили твоїй.

10. Люби свою дитину різною: не талановитою, невдалою, дорослою; спілкуючись з нею, радій, тому що дитина - це свято, яке поки з тобою.


 | Дата: 21.03.2013 | Переглядів: 701 | Коментарів: 0 | детальніше


Поради абітурієнтам для успішної підготовки до ЗНО


   Категорія: Для батьків та учнів

       Налаштуйтеся на позитив. Пам’ятайте: здача ЗНО - це не покарання, а стимул до саморозвитку!

       Вдома облаштуйте своє робоче місце біля комп’ютера так, щоб ніщо Вас не провокувало або відволікало від навчання.

       Інформацію поділіть на частини. Визначте спочатку, що для Вас найважче. Роботу розпочинайте зі складнішого матеріалу.

       Працюйте до тих пiр, поки відчуваєте, що розумієте навчальний матеріал. Коли відчуєте, що інформація не сприймається, відпочиньте (досить 15-20 хвилин).

       Якщо часу до ЗНО залишилось мало

●     Підготуйте місце для занять.

●     Уведіть в інтер’єр кімнати жовтий та фіолетовий кольори.

●     Складіть план занять. Спершу визначте, хто Ви («сова» чи «жайворонок»), і залежно від цього максимально використовуйте ранковий або вечірній час.

●     Підготовку розпочніть з найважчого розділу або з того матеріалу, який знаєте найгірше.

●     Чергуйте заняття з відпочинком: 40 хвилин триває заняття, потім 10 хвилин – відпочинок.

●     Виконуйте якомога більше різних тестів із предмету.

●     Тренуйтеся з секундоміром у руках: засікайте час виконання тестів.

●     Готуючись до оцінювання, подумки малюйте собі картину перемоги чи успіху.

●     Примусьте себе зайнятися справою.

 

●     Перед ЗНО є бажання робити все, щоб тільки до нього не готуватися. У цей час можна пригадати давно забуті та відкладені справи, пригадати, що давно не телефонував товаришеві, можна проявити себе зразковим сином (дочкою) і виконати яке-небудь батьківське доручення (з’їздити на ринок, полагодити полицю, підмести підлогу тощо), тобто зробити все, аби віддалити момент, коли доведеться сидіти з книжкою/зошитом за столом і готуватися.

●      Зробіть над собою зусилля. Це важливо. Але не вдавайтеся до крайнощів. Якщо Ви обкладетесь підручниками, вимкнете телефон та забарикадуєтеся у своїй кімнаті, то ефективність від такої підготовки, навряд чи, буде високою.

       Поради:

●     Встановіть для себе норму: наприклад, одна година або, наприклад, одна тема. Коли розібрано тему, то можна і перепочити.

●     Не слід готуватися до атестації разом з другом/подругою (якщо лише він (вона) не знає матеріал краще), бо така підготовка найчастіше перетворюється на тривалу балаканину і марну трату часу.

       Як запам’ятати?

       З цього приводу існують різні думки. Один із найбільш вдалих способів запам’ятовування – мнемотехніка, що включає запам’ятовування асоціаціями:

●     Потрібно запам’ятати дату – спробуй пригадати, що ця дата означає для тебе особисто. Може, це день народження тітки? А може, цього дня Ви вперше щось зробили або кудись з’їздили? Раптом ця дата нагадує чийсь номер телефону? Однак не слід спеціально вишукувати родинні свята, бо на тестуванні доведеться згадувати ще і їх.

●     Потрібно запам’ятати формулу – спробуйте прочитати її, як слово, чи придумайте до кожної літери формули яке-небудь слово і складіть смішну конструкцію, яка триматиметься в голові. Чим смішнішою буде асоціація, тим краще вона запам’ятається.

●     Дуже зручно запам’ятовувати які-небудь визначення, явища, події, звівши їх до того, що вже відомо. Спробуйте спростити визначення, зрозуміти суть, а не завчати його.

       У різних людей розвинені різні види пам’яті: зорова, слухова, моторна:

●     Якщо у Вас розвинена моторна пам’ять, краще ще раз пропишіть матеріал (наприклад, займіться написанням шпаргалок). Можна писати шпаргалки! Під час написання шпаргалок матеріал повторно опрацьовується. Але користуватись ними або навіть просто приносити із собою на тестування не варто: коли вона лежить у кишені – голова працює погано, коли її залишили вдома – голова включається в роботу. Отже, краще написати шпаргалку і залишити її вдома.

●     Якщо відчуваєте, що «процес пішов», тобто розумієте матеріал, відчуваєте, що можете його пояснити, і ще не втомився – продовжуйте!

●     Перед сном якщо не вчитимете, то хоча б перегорніть пройдені матеріали, спробуйте, дивлячись на заголовок, пригадати загальний зміст питання (якщо не виходить – перегляньте розділ). Адже краще запам’ятовується інформація, отримана під час засипання чи під час пробудження (але не в день напередодні тестування!).

●     Увечері, напередодні ЗНО, дозвольте собі розслабитися: прогуляйтеся, поговоріть по телефону, почитайте детектив, зайдіть у гості, лягайте відпочивати до півночі. Якщо не виспитесь за ніч, то очікуйте сумних наслідків!

 

       Будьте впевнені у власних силах! Ви розумна, цілеспрямована людина, яка в змозі подолати будь-які труднощі.



 | Дата: 14.03.2013 | Переглядів: 777 | Коментарів: 0 | детальніше