Пошук



Останні новини

УВАГА! УВАГА! УВАГА!

День хімії

ДЕНЬ МАТЕМАТИКИ

День фізики та ас...

Всесвітній день б...

День української ...

ДЕНЬ БІОЛОГІЇ ТА ...

ДЕНЬ ГІДНОСТІ ТА ...

ДЕНЬ ЗАРУБІЖНОЇ Л...

Міжнародний день ...

МІСЯЧНИК НАУК – С...

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ РА...

ВИВЧАЄМО КУРС З М...

II ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ...

Halloween Party 2019

Канал ліцею

Опитування

Оцініть сайт

      
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Адреса

07201
Київська область,
смт Іванків,
вул. Ярова, 6
tdymarchuk@ukr.net
Тел.: 045-915-14-05
На карті

Написати директору

QR code

Copyright

Використання матеріалів та статей сайту для публікації на інших ресурсах лише з дозволу адміністрації ліцею. При використанні наших матеріалів обов'язково вказуйте джерелом lyceum.net.ua

Всі права застережено
© 2009-2019

Сортувати новини за: датою новини | популярністю | відвідуваністю | коментарями | абеткою

Навички вирішення конфліктів для підлітків


   Категорія: Батьківський лекторій

Бути підлітком нелегко. Проміжок часу між дорослим життям і дитинством сповнений змін – як фізичних, так і емоційних. Через високу гормональну активність підлітку часом важко залишатися «соціальним». Істерики, образи, ігнорування батьків – усе це стандартна для нього поведінка. Більшість підлітків уважають, що інші «просто не доганяють». Але ми всі були підлітками. Ми обов'язково наздоженемо!

Для того щоби підліток легше впорався з цим важким перехідним періодом, дайте йому набір необхідних життєвих навичок. Зокрема, усі підлітки повинні оволодіти навичками вирішення конфліктів. І вам як батькам треба стати в цій справі справжніми вчителями.

Чому виникають конфлікти?

Конфлікти є частиною життя. Незалежно від того, наскільки ви хочете захистити свою дитину від конфліктів, вона обов'язково зіткнеться з ними в реальності. Конфлікт може виникнути в родині, із братами, сестрами та батьками, із друзями та суспільством у цілому. Але є те, що треба обов'язково пояснити дитині – конфлікт не завжди дає негативний досвід. Пам'ятайте: конфлікт може призвести до змін, позитивних змін!

Наслідки конфліктів

Коли справа доходить до конфлікту, без набору необхідних навичок підліток може потрапити у складну ситуацію. Удома невирішені конфлікти можуть призвести до загострення стосунків. За межами сім'ї конфлікти призводять до зруйнованої дружби, покарання за погану поведінку (у школі) й навіть насильства!

Навчання підлітків навичок вирішення конфліктів

Допомогти дитині ефективно долати негативні моменти й орієнтуватись у житті – це частина ваших батьківських обов'язків. З раннього віку почніть навчати її простих і дієвих способів управління конфліктами. Можливо, дитина не подякує вам за це сьогодні, але ви зможете пишатись добре виконаною роботою!

Познайомте підлітка з такими «заповідями» вирішення конфліктів.

  • Заповідь 1: конфлікт – це реальність, утекти від нього не вийде, гра в хованки не вирішить проблему.
  • Заповідь 2: проблема не зникне тільки за твоїм бажанням. Не прикидайся й не одягай маску. Приховувати свої почуття – не найкращий варіант.
  • Заповідь 3: учись боротися з проблемою, а не з людиною. Конфлікт виникає через спірне питання (складну ситуацію), а не через людину. Не переходь на особистості.
  • Заповідь 4: проявляй повагу. Прислухайся до іншої людини. Слухай уважно. Слухати батьків або вчителів іноді нудно, але абстрагування не вирішує проблем.
  • Заповідь 5: будь асертивним* – демонструй увічливу наполегливість. При вирішенні конфліктів не треба проявляти ні пасивність, ні агресію. Бути асертивним – це означає висловлювати свою думку впевнено та спокійно, бути сповненим поваги як до себе, так і до опонента.
  • Заповідь 6: учись домовлятися. Це найважливіша навичка, яку слід набути. Уміння домовлятись допоможе тобі в довгостроковій перспективі.
  • Заповідь 7: дотримуйся теперішнього часу. Не пригадуй минулі образи та розбіжності. Це ще більше посилить конфлікт.
  • Заповідь 8: замовчування не допомагає. Ображатись на опонента так само погано, як і проявляти до нього агресію – проблема залишиться невирішеною. Обговорюй її.
  • Заповідь 9: намагайся зрозуміти. Спробуй поставити себе на місце іншої людини. Не займай оборонну позицію й уважно аналізуй ситуацію з різних точок зору.
  • Заповідь 10: навчись вибачатися. Встань перед дзеркалом і тренуйся, якщо це необхідно! Якщо ти не правий, прийми це, від цього ти не станеш «слабаком». Навпаки, тільки сильна людина може сказати «вибач». Це просте слово творить дива, спробуй!

Перераховані навички, подані у вигляді заповідей, не тільки допомагають підлітку вирішувати конфлікти, а і знадобляться в житті. Підлітки вперті, і якщо ви почнете втрачати терпіння, просто зробіть глибокий вдих. Пам'ятайте, що ви теж колись були підлітком.

Дуже важливо вже з раннього віку починати прищеплювати дані навички. Навчання вирішувати конфлікти в підлітковому віці спочатку перетворює дітей на бунтарів, і ви як батьки повинні бути поруч з ними. Будьте присутніми, будьте в курсі того, що відбувається в житті дитини, але робіть це з повагою до її особистого простору. Гормони з часом ущухнуть, просто постарайтесь не дозволити їм залишити негативний слід у житті вашої дитини!

* Асертивність – поведінка, що поєднує внутрішню силу та ввічливість по відношенню до оточуючих. Це здатність у ситуації зовнішнього тиску коректно відстоювати свої інтереси та свою лінію поведінки, спокійно казати «ні» тому, що вас не влаштовує та продовжувати в соціально прийнятній формі ефективно наполягати на своїх правах.


 | Дата: 18.04.2017 | Переглядів: 1079 | Коментарів: 0 | детальніше


Позитивна самооцінка – основа життєвого успіху дитини


   Категорія: Батьківський лекторій

  Позитивна самооцінка — основа життєвого успіху дитини самооцінка, оцінка своїх можливостей і перспектив спочатку складається на основі оцінок і ставлення батьків. Надалі дитина, сама того не усвідомлюючи. діє відповідно до батьківських прогнозів. Наприклад, твердження батька: «З тебе нічого путнього не вийде!» може запрограмувати дитину на поразку в житті. Висока самооцінка сприяє особистісному зростанню, самоствердженню дитини. Занижена або завищена заважає розкриттю індивідуальності, сприяє формуванню комплексів (неповноцінності, переваги).

  У сім'ях, в яких позитивно оцінюють особистість дитини, виявляють віру в її можливості, звертають увагу на досягнення, не перебільшуючи їх при цьому, поважають її думку, надають підтримку, у неї  формується висока самооцінка. Рівень домагань такої дитини, те, на що вона претендує в житті, те, чого прагне досягнути, відповідає її можливостям. У майбутньому вона зможе ставити перед собою конкретні завдання і виконувати їх.

  Дитина із заниженою самооцінкою зростає в сім'ї, де байдужі до неї, втручаються в її життя тоді, коли виникають проблеми, зокрема з успішністю, а зазвичай мало цікавляться заняттями і переживаннями своєї дитини. Негативно відгукуючись про дитину, акцентуючи увагу на її помилках і поразках, порівнюючи з іншими, успішними дітьми, батьки формують негативне самосприйняття. Дитина з низькою самооцінкою не претендує на багато що в житті – ні в теперішньому часі, ні в майбутньому,   не ставить перед собою високої мети, оскільки не впевнена, що зможе її досягнути, постійно сумнівається у своїх можливостях, які в реальності вищі ніж вона передбачає. Вірджинія Сатир,  відомий сімейний психолог; стверджувала, що всі болі людини, її проблеми і навіть злочини - все це результат низької самооцінки, яку люди не змогли ні усвідомити, ні змінити.

  Завищена самооцінка формується тоді, коли дитину виховують за принципом кумира сім’ї, постійно похвалюють її, вважають винятковою,чекають від неї високих результатів, орієнтують на першість в усьому. Виростаючи, така дитина багато чекає від життя: популярності, матеріального достатку. Однак не вміє співвідносити свої можливості з вимогами ситуацій. Розраховано тільки ва успіх, вона переживає невдачі як життєву трагедію.

  Вплив батьків на становлення особистості дитини відбувається не тільки прямим, а й опосередкованим способом. Багато хто з психологів вважає що особистість формується шляхом навчання та ідентифікації (оточення) зі значущими людьми. У нормі дівчатка ідентифікують себе з мамою, а хлопчики – з татом. Наслідком ідентифікації є інтроекція, тобто «вбирання» в себе цінностей, установок, рис характеру когось із батьків дитина засвоює його способи поведінки, тобто починає поводитися подібним чином. Спостерігаючи за поведінкою близьких дорослих, дитина вчиться бути чуйною, альтруїстичною, чи, навпаки – агресивною, злою. Ставлення батьків до сусідів, друзів, до роботи, грошей фіксується в сфері психіки дитини, чого вона не усвідомлює, але поступово це стає її ставленням. Система цінностей і норм поведінки формується через спостереження й моделювання поведінки батьків. Однак не треба вважати, що дитина – це «чиста дошка», на якій під впливом соціуму «пишуться » характеристики особистості.

  Дитина народжується з генетично заданими властивостями, що складають основу її індивідуальності. Базові властивості особистості, які називають темпераментом, обумовлюють індивідуальний спосіб реагування (поведінки) дитини, особливості її емоційної сфери.

  Подібно до дерева, особистість дитини залежить від середовища свого зростання. Звичайно, діти можуть «рости» і в несприятливих умовах, бо сила життя нездоланна, але при цьому є ймовірність, що зростання їх піде «не в тому напрямі» і особистість буде дисгармонійною.


 | Дата: 01.02.2017 | Переглядів: 1031 | Коментарів: 0 | детальніше


Визначено дати пробного ЗНО-2017


   Категорія: Для батьків та учнів

   У квітні всі охочі зможуть пройти пробне зовнішнє незалежне оцінювання з української мови та літератури та ще одного предмету за вибором. Про це повідомили в прес-службі Українського центру оцінювання якості освіти.

У 2017 році пробне ЗНО відбудеться 1 та 8 квітня.

   Зареєструватися для участі в пробному зовнішньому незалежному оцінюванні можна буде на сайтах регіональних центрів оцінювання якості освіти. Реєстрація триватиме з 10 до 31 січня 2017 року.

   Також зазначається, що завдання, які будуть виноситися на пробне ЗНО, відповідають програмам зовнішнього незалежного оцінювання, характеристикам та структурі сертифікаційних робіт, а процедура проведення є максимально наближеною до процедури проведення основного ЗНО.

   Кожен зареєстрований учасник може взяти участь в одному із запропонованих в той чи інший день предметів за вибором, згідно з графіком проведення: 1 квітня відбудеться пробне зовнішнє оцінювання з української мови і літератури, 8 квітня – з інших предметів (історії України, математики, біології, географії, фізики, хімії, англійської, іспанської, німецької, російської, французької мов). Участь у пробному зовнішньому незалежному оцінюванні є платною.

   Вартість одного тестування для одного учасника визначає кожний регіональний центр оцінювання якості освіти окремо. Київський регіональний центр оцінювання якості освіти визначив вартість одного пробного тестування: 120 грн.

   Реєстрація для проходження пробного тестування не передбачає автоматичної реєстрації для участі в основній сесії зовнішнього незалежного оцінювання.

   Результати пробного зовнішнього незалежного оцінювання не зараховуються як оцінки за державну підсумкову атестацію та не використовуються для участі в конкурсному відборі під час вступу до вищих навчальних закладів.

Сайт Київського регіонального центру оцінювання якості освіти: http://kievtest.org.ua/


 | Дата: 03.11.2016 | Переглядів: 3059 | Коментарів: 0 | детальніше


Встановлено поріг «склав/не склав» для пробного ЗНО з 11 предметів


   Категорія: Для батьків та учнів

9 квітня відбулося пробне зовнішнє незалежне оцінювання з математики, історії України, англійської, німецької, іспанської, французької, російської мов, біології, географії, фізики, хімії, у якому взяли участь 70 осіб. Значення порога «склав/не склав» для пробного тестування

- з математики становить 13 балів,

- з історії України - 28 балів,

- з англійської мови - 14 балів,

- з німецької мови - 13 балів,

- з іспанської мови - 16 балів,

- з біології - 22 бали,

- з географії - 26 балів,

- з фізики - 14 балів,

- з хімії - 22 бали.

 

Кожен учасник пробного зовнішнього незалежного оцінювання отримав інформаційний бюлетень «Як визначаються результати зовнішнього незалежного оцінювання з (назва предмета)?». Скориставшись ключами та схемами оцінювання завдань сертифікаційної роботи, розміщеними в ньому, він може самостійно визначити кількість набраних балів. Якщо, тестовий бал учасника нижчий встановленого порогу з відповідного предмета, то він отримує результат «тест пробного ЗНО не склав».

 

Звертаємо увагу, що значення порогового бала «склав/не склав» під час основної (додаткової) сесії зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року буде визначатися за методом Ангоффа-Беука, а тому може відрізнятися від значення порогового бала «склав/не склав», визначеного за методом Ангоффа для пробного зовнішнього незалежного оцінювання 2016 року.


 | Дата: 21.04.2016 | Переглядів: 2053 | Коментарів: 0 | детальніше


Мореплавець українського роду


   Категорія: Для батьків та учнів

ЮРІЙ ФЕДОРОВИЧ ЛИСЯНСЬКИЙ

(1773 -1837р.р.)

  Юрій Лисянський народився у Ніжині, що на Чернігівщині. Батько був дворянином, служив протоієреєм у церкві Іоанна Богослова. У сім’ї Лисянських було троє дітей – старший син - Ананій,середній – Юрій, молодший - Іван. У березні 1783 року батько Федір Лисянський повіз Юрія та Ананія у Санкт Петербург. Він хотів влаштувати синів у Морський шляхетний корпус, найпрестижнішого навчального закладу. Дітей зарахували до Морського корпусу кадетами. Навчання тривало шість років. Юрій навчався відмінно. У березні 1786 року його перевели у гардемарини, почалося життя на морі. У 1787 році він бере участь у плаванні до берегів Англії на фрегаті «Мстиславець». У цьому плаванні він познайомився з І.Ф.Крузенштерном. Вони стали близькими друзями. У 1788 році почалася війна з Туреччиною та Швеціє. Лисянський достроково, до закінчення корпусу, був призначений в ескадру адмірала Грейга, яка діяла у Балтійському морі. За цей військовий період Лисянський набув практичних навичок, досвіду. Після цього він три роки прослужив на Балтійському флоті, ще сім років – в Англії. За цей час молодий лейтенант здійснив кілька плавань до Північної Америки, відвідав Філадельфію, Бостон, Нью-Йорк. З 1797 року по 1799 Лисянський на англійських судах відвідав Індію, Південну Африку. Під час подорожей він описував природу, збирав колекції місцевої флори й фауни.

  Повернувшись на батьківщину у 1800 році капітан-лейтенантом , Лисянський вже мав великий досвід у галузі навігації, метеорології, морської астрономії, природничих наук.

У 1803 році Лисянського запросили у навколосвітню подорож на судах «Надія» і «Нева». Його призначили капітаном «Неви». Лисянський був помічником в експедиції Крузенштерна.

  26 липня 1803 кораблі вирушили в далеке плавання. З Кронштадта кораблі вирушили разом до Північного моря, звідти до берегів Південної Америки, далі Тихим океаном до острова Кадьяк, де «Нева» відокремилася. Зустрітися два кораблі мали в порту Кантон, що в Китаї, звідки разом мали повернутися до дому.

  Лисянський мав доставити продовольчі та інші товари російським факторіям в Америці, вивчити розташування російсько-американських колоній і завести звідти в Кантон партію хутра.

Упродовж всього плавання Лисянський проводив спостереження за морськими течіями, вимірював глибини біля берегів, проводив астрономічні визначення географічних широт і довгот відвіданих пунктів, зробив детальний опис берегів Аляски.

  Після закінчення навколосвітнього плавання Юрій Лисянський служив на Балтійському флоті. У 1809 році закінчив службу і вийшов у відставку. Решту свого життя він присвятив вихованню своїх дітей. Їх у нього було п’ятеро. Усі діти отримали високу освіту. Сім’я Лисянських користувалася великою повагою у суспільстві.

  За підсумками плавання Ю.Лисянський склав фізико-географічний атлас. Він за власні кошти видав книгу «Мандрування навколо світу» в 1803,1804,1805,1806рр. на кораблі «Нева». У 1814 році він власноруч переклав книгу англійською.

  Ю.Лисянський – українець, наш земляк з Ніжина, що на Чернігівщині, видатний дослідник. Його навколосвітня подорож не менш значима для географічної науки , ніж подорож Крузеншерна. І якщо про неї мало знали, це тільки через велику скромність мандрівника.

  Його ім’ям назвали – острів в Гавайському архіпелазі, мис, річку та протоку у узбережжя Аляски в Олександровському архіпелазі, бухту в США, підводну гору і півострів в Охотському морі.

Юрій Лисянський народився у Ніжині, що на Чернігівщині. Батько був дворянином, служив протоієреєм у церкві Іоанна Богослова.

У сім’ї Лисянських було троє дітей – старший син - Ананій,середній – Юрій, молодший - Іван. У березні 1783 року батько Федір Лисянський повіз Юрія та Ананія у Санкт Петербург. Він хотів влаштувати синів у Морський шляхетний корпус, найпрестижнішого навчального закладу. Дітей зарахували до Морського корпусу

кадетами. Навчання тривало шість років. Юрій навчався відмінно. У березні 1786 року його перевели у гардемарини, почалося життя на морі. У 1787 році він бере участь у плаванні до берегів Англії на фрегаті «Мстиславець». У цьому плаванні він

познайомився з І.Ф.Крузенштерном. Вони стали близькими друзями. У 1788 році почалася війна з Туреччиною та Швеціє. Лисянський достроково, до закінчення корпусу, був призначений в ескадру адмірала Грейга, яка діяла у Балтійському морі. За цей військовий період Лисянський набув практичних навичок, досвіду. Після цього він три роки прослужив на Балтійському флоті, ще сім років – в Англії. За цей час молодий лейтенант здійснив кілька плавань до Північної Америки, відвідав Філадельфію, Бостон, Нью-Йорк. З 1797 року по 1799 Лисянський на англійських судах відвідав Індію, Південну Африку. Під час подорожей він описував природу, збирав колекції місцевої флори й фауни.

Повернувшись на батьківщину у 1800 році капітан-лейтенантом , Лисянський вже мав великий досвід у галузі навігації, метеорології, морської астрономії, природничих наук.

У 1803 році Лисянського запросили у навколосвітню подорож на судах «Надія» і «Нева». Його призначили капітаном «Неви». Лисянський був помічником в експедиції Крузенштерна.

26 липня 1803 кораблі вирушили в далеке плавання. З Кронштадта кораблі вирушили разом до Північного моря, звідти до берегів Південної Америки, далі Тихим океаном до острова Кадьяк, де «Нева» відокремилася. Зустрітися два кораблі мали в порту Кантон, що в Китаї, звідки разом мали повернутися до дому.

Лисянський мав доставити продовольчі та інші товари російським факторіям в Америці, вивчити розташування російсько-американських колоній і завести звідти в Кантон партію хутра.

Упродовж всього плавання Лисянський проводив спостереження за морськими течіями, вимірював глибини біля берегів, проводив астрономічні визначення географічних широт і довгот відвіданих пунктів, зробив детальний опис берегів Аляски.

Після закінчення навколосвітнього плавання Юрій Лисянський служив на Балтійському флоті. У 1809 році закінчив службу і вийшов у відставку. Решту свого життя він присвятив вихованню своїх дітей. Їх у нього було п’ятеро. Усі діти отримали високу освіту. Сім’я Лисянських користувалася великою повагою у суспільстві.

За підсумками плавання Ю.Лисянський склав фізико-географічний атлас. Він за власні кошти видав книгу «Мандрування навколо світу» в 1803,1804,1805,1806рр. на кораблі «Нева». У 1814 році він власноруч переклав книгу англійською.

Ю.Лисянський – українець, наш земляк з Ніжина, що на Чернігівщині, видатний дослідник. Його навколосвітня подорож не менш значима для географічної науки , ніж подорож Крузеншерна. І якщо про неї мало знали, це тільки через велику скромність мандрівника.

Його ім’ям назвали – острів в Гавайському архіпелазі, мис, річку та протоку у узбережжя Аляски в Олександровському архіпелазі, бухту в США, підводну гору і півострів в Охотському морі.


 | Дата: 15.04.2016 | Переглядів: 1901 | Коментарів: 0 | детальніше