Пошук



Останні новини

GENIUS Olympiad

Здорове харчування

ВІТАЄМО НАШИХ ПЕР...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

ВІТАЄМО! ВІТАЄМО!...

День народження Л...

Вшанування пам'я...

Міжнародний день ...

День безпечного І...

Канал ліцею

Опитування

Оцініть сайт

      
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Адреса

07201
Київська область,
смт Іванків,
вул. Ярова, 6
ibiloxvost@ukr.net
Тел.: 045-915-14-05
На карті

Написати директору

QR code

Copyright

Використання матеріалів та статей сайту для публікації на інших ресурсах лише з дозволу адміністрації ліцею. При використанні наших матеріалів обов'язково вказуйте джерелом lyceum.net.ua

Всі права застережено
© 2009-2023

Аналіз науково-методичної роботи за підсумками 2010-2011 н.р.


Категорія: Освітній процес » Методична робота
В 2010-2011 навчальному році закінчився четвертий етап реалізації науково-методичної проблеми закладу «Впровадження інноваційних методів навчання і виховання в практику роботи ліцею», яка розрахована на 5 років.

Над реалізацією завдань цього етапу працювали 21 педагогічний працівник. Всі мають вищу професійну освіту. За віком переважають учителі від 30 до 50 років – 12 осіб (57%), до 30 років – 4 особи (19%), за 50 років – 5 осіб (24%). Педагогічний стаж роботи понад до 10 років мають 4 педагогічні працівники (19%), 10-20 років – 11 педагогічних працівників (52%), більше 20 років - 6 (29%). В ліцеї працюють 18 педагогічних працівників (86%), які мають вищу, першу та другу кваліфікаційні категорії. З них кваліфікацію «спеціаліст І категорії» - 2 (10%) вчителя, «спеціаліст вищої категорії» - 15 (71%). 8 вчителів (38%) – мають звання «Учитель-методист», 6 вчителів (29%) нагороджено знаком «Відмінник освіти».

Підвищенню рівня професійної компетентності вчителів сприяє атестація педагогічних кадрів, яка здійснюється відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України "Про освіту", частини першої статті 27 Закону України "Про загальну середню освіту" та Типового положення про атестацію педагогічних працівників (наказ № 930 від 06 жовтня 2010 року, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2010 р. за № 1255/18550)

Атестація здійснюється відповідно до перспективного плану атестації педагогічних кадрів. Аналізуючи стан організації її проведення й підвищення кваліфікації педагогічних працівників ліцею, можна відзначити, що адміністрацією були створені сприятливі умови для її проведення: проведено інструктивно-методичні наради з метою вивчення нормативних документів, засідання методичних об’єднань, оформлено стенд «Атестація педкадрів», розроблено перспективні заходи щодо підготовки й проведення атестації та план роботи атестаційної комісії, уточнено списки вчителів, які атестуватимуться в поточному навчальному році, видано відповідні накази про проходження атестації. У 2010-2011 навчальному році згідно плану підвищення кваліфікації вчителів ліцею атестувався на підтвердження кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» вчитель німецької мови Федірко Н.В. та вчитель фізики Овсієнко П.П. Адміністрацією ліцею, вивчено систему роботи й узагальнено досвід роботи вчителів, які проходили атестацію, шляхом відвідування уроків та позаурочних заходів, співбесід з батьками й учнями, перегляду методичних розробок та інших матеріалів.

Однією з форм підвищення кваліфікації є курсова перепідготовка, яка відбувається планово та з урахуванням побажань педагогічних працівників щодо змісту, методів і форм проходження курсів. В ліцеї складено перспективний план курсової перепідготовки вчителів. В 2010-2011 навчальному році пройшли курси підвищення кваліфікації Кривульська Л.О. «Методика розв’язання задач з географії та економіки”, Волохович Я.І. «Використання автентичних текстів на уроках англійської мови», Лісовенко Ю.О. курси тьюторів.

Цілеспрямована робота педагогічного колективу над науково-методичною проблемою виступає одним із домінуючих чинників примноження перспективного педагогічного досвіду. Так на районну виставку «Освіта Іванківщини 2011» було подано 7 матеріалів (3 матеріалів було подано на обласну виставку «Освіта Київщини»).

У систему методичної роботи були включено заходи, що сприяють підвищенню кваліфікації: відкриті уроки вчителів «45 хвилин інноваційних технологій», семінар вчителів «Шляхи підвищення ефективності навчально-виховного процесу», круглі столи «Якою має бути освіта: знаннєцентричною чи компетентісно спрямованою?», «Творче використання навчальних посібників на уроках з метою поглиблення знань з предметів», педагогічні ради.

В зв’язку з тим, що в ліцеї працюють молоді спеціалісти, було продовжено роботу «Школи молодого вчителя», досвідчені педагоги Процик Л.Г., Єрьомін Г.Т. надавали методичну допомогу молодим вчителям. Протягом року були проведені групові та індивідуальні практичні заняття, теоретичні та практичні семінари. Молоді педагоги брали активну участь у проведенні позакласних та позашкільних заходів з предметів: день історії та правознавства, день інформатики. Адміністрацією ліцею були відвідані уроки цих педагогів, які продемонстрували добрі теоретичні предметні знання вчителів, але недостатні знання з методики викладання окремих тем та психології учнів відповідного віку.

Інноваційна освітня діяльність ліцею характеризується пошуком нових і вдосконаленням існуючих концепцій, принципів, підходів до освіти, суттєвими змінами в змісті, формах і методах навчання. Тому невід’ємною складовою науково-дослідної роботи є контроль ефективності впровадження інноваційних педагогічних технологій у навчальний процес. Широко впроваджується особистісно-орієнтована технологія, елементи здоров’яберегаючої технології та інформаційно-комунікаційні технології.

В 2010-2011 н.р. Київським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних кадрів було затверджено та рекомендовано до апробації в навчально-виховному процесі ліцею авторську програму вчителя географії та біології Кривульської Л.О. «Загальний географічний огляд земної кулі».

До інноваційної діяльності закладу можна віднести моніторинг і рейтинг досягнень учнів, що сприяють відстеженню динаміки їхнього індивідуального розвитку. Широко використовуються також інноваційні управлінські технології: стратегічного планування, колективного прийняття управлінських рішень, адаптивного управління.

Багато вчителів ліцею використовують у своїй роботі різноманітні сучасні форми й методи проведення уроків, зростає професіоналізм вчителів, збільшується кількість педагогів, що впроваджують інноваційні педагогічні методи в навчальний процес. Але, в той час можна відмітити, що учителі не мають ще достатнього досвіду науково-дослідницької діяльності.

Методична робота в ліцеї являє собою цілісну, створену на наукових досягненнях, надбаннях передового досвіду й конкретному аналізі проблем учителів систему взаємопов’язаних заходів, дій і засобів, спрямованих на всебічне підвищення професійної майстерності кожного вчителя ліцею, на збагачення й розвиток творчого потенціалу педагогічного колективу в цілому, на досягнення оптимальних результатів навчання й розвитку конкретних учнів, класів. У навчально-виховному процесі реалізуються основні завдання методичної роботи ліцею: розвиток учительської творчості; формування інтересу до сучасних наукових ідей, дослідної роботи; розвиток аналітичних навичок, самоаналізу; вивчення стилю роботи вчителя; апробація та впровадження освітніх технологій, нових курсів та програм.

Уся науково-методична робота в ліцеї підпорядкована науково-методичній раді, до складу якої входять: адміністрація, голови циклових комісій та досвідчені вчителі. З метою надання допомоги в розвитку інноваційних процесів і проведенні досліджень адміністрація ліцею постійно проводить консультації з вчителями та головами ЦК. У ході моніторингу динаміки педагогічної майстерності вивчаються питання реалізації особистих творчих планів, проводиться сумісне корегування самоосвітньої діяльності педагогів відповідно до завдань освітньої галузі.

Планування методичної роботи відбувається на діагностико-корекційній основі й забезпечується цілісною інформаційно-аналітичною системою, постійним оновленням інформаційного банку даних з питань нормативно-правового забезпечення діяльності педагогів.

В ліцеї працюють такі методичні підрозділи: циклова комісія суспільно-гуманітарних дисциплін голова Марущак О.В.), циклова комісія природничо-математичних дисциплін (голова Кривульська Л.О.), методичне об'єднання класних керівників (голова Яншаєва Н.М.). Голови ЦК складають плани роботи своєї комісії та аналітичні довідки за попередній навчальний рік.

На районному конкурсі на кращий навчальний кабінет І місце зайняв кабінет іноземної мови (завідувач Волохович Я.І.), а кабінет психології посів І місце в обласному конкурсі психологічних кабінетів (завідувач Правдива О.А.).

Активно продовжує діяти web–сайт ліцею.

Творчі роботи вчителів ліцею друкувались в фахових науково-методичних виданнях:
Процик Л.Г. Оцінювання навчальних досягнень учнів з української мови. 8 клас// Вивчаємо українську мову та літературу. – 2010. - № 19-21. – С.47-54
Процик Л.Г. Оцінювання навчальних досягнень учнів з української літератури. 8 клас// Вивчаємо українську мову та літературу. – 2010. - № 19-21. – С.54 - 67
Димарчук Т.В. Проблеми безробіття. Вплив держави на його подолання// Географія та основи економіки в школі. – 2010. - №10 – С.21-23
Кривульська Л.О. Органи кровообігу. Будова серця // Біологія. – 2010. - №28 (292) – С.22-25
Кривульська Л.О. Значення травлення. Органи травлення. Методи дослідження травлення. 9 клас // Біологія. – 2010. - №29 (293) – С.17-18
Кривульська Л.О. Хвороби шлунково-кишкового тракту. 9 клас // Біологія. – 2010. - №31 (295) – С.19-21
Кривульська Л.О. Інтелектуальні ігри на уроках географії // Географія та основи економіки в школі. – 2010. - №11-12 – С.9-12
Робота з обдарованими учнями здійснювалась відповідно до річного плану роботи з обдарованими дітьми на навчальний рік. На початку року була створена база здібних та обдарованих учнів, яка постійно поповнювалась. При складання розкладу занять вчителям був наданий день для методичної роботи та враховувалася циклограма районних методичних заходів. В травні місяці була вручена чергова премія імені Євгена Слуцького учениці 10-Б класу Гусак Юлії. За підсумками академічних та творчих досягнень кожного семестру та в кінці навчального року було складено загальноліцеївський рейтинг.
Протягом навчального року в ліцеї діяла система факультативів та гуртків: з російської мови, іспанської мови, „Основи споживчих знань”, „Ми – громадяни України”, Громадянська освіта, „Основи підприємницької діяльності”, „Основи наукових досліджень”, „Географія країн-членів ЄС”, „Загальний географічний огляд земної кулі”, „Англійська мова” (інд. заняття), „Моя економіка”, „Спортивні ігри”, „Мова розмітки гіпертексту HTML” „Сприяння просвітницькій роботі «рівний-рівному» серед молоді України щодо здорового способу життя”, гурток вокального співу „Пролісок”;, бального танцю „Дебют”, дизайну „Природа і фантазія”, поетичний „Струни серця”. В кінці І семестру активізував свою роботу клуб інтелектуальних ігор „Ерудит”, команда учнів ліцею посіла ІV місце на обласному етапі. В ІІ семестрі був відновив свою роботу правовий клуб „Феміда”, учні ліцею брали участь у відбірковому етапі правового брейн-рингу (ІІ місце).

В 2010-2011 році була продовжена робота наукового товариства ліцеїстів „Олімп”. На І етап було представлено 12 робіт, за рішенням журі на ІІ етапі район представляли 11 науково-дослідницьких робіт ліцеїстів (роботи Сірош Т. Узунян А., Синиці Н. (дві роботи) стали призерами обласного етапу).

На ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад ліцей представляли 64 учнів, які прийняли участи в 18 олімпіадах (всього 185), було отримано 35 перших місць, 70 других та третій місць. На ІІІ етапі олімпіад 31 учень були включені в районні команди з базових дисциплін (всього 47 разів). За підсумками ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад учні ліцею здобули 17 призових місць: 3 перших і 4 других та 10 третіх. На ІV етапі заклад представляли 5 учнів: Сірош Т., Васильєва О., Кривульський Д., Стехун А. (з іспанської мови, всі стали призерами), Синиця Н. (з педагогіки та психології).

У ліцеївському етапі Міжнародного конкурсу ім. Петра Яцика взяли участь 95 ліцеїстів, в районному – 18, в ІІІ етапі – одна учениця (Осипенко В., 10-А клас). У листопаді місяці був проведений ліцеївський етап Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської молоді імені Тараса Шевченка серед учнів 8-11 класів (всього взяло участь 86 ліцеїстів). На ІІ етапі ліцей представляли 8 ліцеїстів, на ІІІ етапі – одна учениця (Михайленко Н., 9 клас)
Ліцеїсти взяли участь: у Всеукраїнському конкурсі малюнків «Україна – футбольна країна», конкурсі інформаційних технологій (7 командне місце на області), відбіркових регіональних інтелектуальних іграх (4 місце), фотоконкурсі «Я – Київщини гордість і надія», літературному конкурсі «Я – Київщини гордість і надія» (Дударенко С., 11 клас, І місце на районному етапі), фотоконкурс «Моя Батьківщина – Чорнобильська зона», у конкурсі читців поезії імені Т.Г. Шевченка (учасники обласного етапу), конкурс малюнків «Чорнобиль – очима дітей», літературний конкурс «Чорнобиль – очима дітей» (Дударенко С., 11 клас, ІІІ м на районному етапі), фотоконкурс «Чорнобиль – очима дітей» (Буряк М., 10-Б клас, І м на районному етапі)

Протягом року були проведені різні виховні заходи (згідно з планом виховної роботи ліцею): «Осінній бал», День Наума, Новорічний вогник, «Валентин та Валентина», День українського стилю, «Міс та містер ліцею», День Землі, двомісячник благоустрою, науково-практичні конференції, інформаційні повідомлення, тематичні лекції та ін.

Протягом навчального року допомогу у проведенні позакласних заходів надавала Президентська республіка ліцею (Президент – Біліцька Ю).
Учні взяли участь в спортивних змаганнях з шашок, з волейболу, баскетболу, футболу та в легкоатлетичному кросі (на районному етапі завоювали три перші місця – Коваленко А., Загребельна В.). На зимовому чемпіонаті Київської області з легкої атлетики Притика Д., 11 клас завоював два призових місця, Коваленко А., 11 клас, завоював призове місце у весняному легкоатлетичному кросі.

Психологічну допомогу учням протягом всього навчального року надавав практичний психолог. Яка проводила тренінгові заняття по різним напрямках (правове виховання, за здоровий спосіб життя, екологічне виховання).

Адміністрація та класні керівники працювали з батьківською громадкістю: проводили тематичні батьківські збори, батьківський лекторій, індивідуальні бесіди, забезпечували роботу батьківського комітету.

В ході аналізу було виявлено, діяльність клубів «Ерудит» та «Феміда» носили епізодичний характер; не складена картотека методик діагностики здібностей творчого потенціалу учнів ліцею.

За підсумками 2010-2011 навчального року високих результатів у роботі досягли Федірко Н.В., Димарчук Т.В., Кривульська Л.О., Процик Л.Г., Ніколаєнко М.П., Овсієнко П.П., Малащенко О.Ю., Правдива О.А., Волохович Я.І., Шеремет І.Ю., Пархоменко С.О., Єрьомін Г.Т.




 (голосів: 4)
| 20.10.2011 | Переглядів: 2084 | Коментарів: 1


#1 від: Тосик, 12 грудня 2011 20:50 :
дякую
цитувати    

Додавання коментаря


Ваше Ім'я:
Ваш E-Mail:
Код:
Включіть це зображення для відображення коду безпеки
оновити, якщо не видно коду
Введіть код: