Пошук



Останні новини

Естафету прийняв ...

Зупинка на остров...

МИ – ВЕСЕЛІ ТА КМ...

Фіналістка всеукр...

Звітна учнівська ...

ЗУПИНКА НА ОСТРОВ...

День біології та ...

День української ...

21 листопада - Де...

Всесвітній день д...

Подорож до остров...

Зустріч з працівн...

Цікава екскурсія ...

Підтримуємо тради...

ВИБОРИ ПРЕЗИДЕНТА...

Канал ліцею

Опитування

Оцініть сайт

      
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Адреса

07201
Київська область,
смт Іванків,
вул. Ярова, 6
ludmila_gliten@ukr.net
Тел.: 045-915-14-05
На карті

Написати директору

QR code

Copyright

Використання матеріалів та статей сайту для публікації на інших ресурсах лише з дозволу адміністрації ліцею. При використанні наших матеріалів обов'язково вказуйте джерелом lyceum.net.ua

Всі права застережено
© 2009-2018

Сортувати новини за: датою новини | популярністю | відвідуваністю | коментарями | абеткою

Як я можу вдосконалити свою особистість


   Категорія: Сторінка психолога
Як я можу вдосконалити свою особистість

Як я можу вдосконалити свою особистість.ppt [1.35 Mb] (cкачано: 117)

 | Дата: 11.10.2010 | Переглядів: 2088 | Коментарів: 0 | детальніше


Спрямованість особистості та вибір професії


   Категорія: Сторінка психолога
У процесі професійного становлення людини на неї діє цілий ряд факторів, врахування яких значною мірою визначає ефективність її підготовки до професійного самовизначення, яке відповідало б потребам ринку праці.

Завантажити:
spryamovanist-osobistosti-ta-vibir-profesiyi.doc [158.5 Kb] (cкачано: 197)

 | Дата: 10.02.2010 | Переглядів: 1030 | Коментарів: 0 | детальніше


Як упоратися з неприємними почуттями


   Категорія: Сторінка психолога
        Досить часто трапляються в житті ситуації, коли нам буває погано на душі. Такий стан породжує злість, страх, образу на когось і на себе.

        У такі хвилини нам здається, що інші люди недобре ставляться до нас. Ми почуваємося дуже самотньо і думаємо, що всі люди погані. І тоді здається, що ніхто не зможе нам допомогти. Але виявляється – є вихід із такої ситуації.

        Давайте поміркуємо, що можна зробити, щоб почуватися щасливішим.

        Як ти вважаєте, чи однаково ми сприймаємо одне й те саме? Наприклад, така звичайна ситуація: тебе не запитали на уроці. Які відчуття можуть виникнути в інших учнів?

        Злість: „Це було єдине запитання, яке я знаю!”.

        Радість: „Яке щастя, я цього не знаю!”

        Заздрощі: „Сашка, завжди встигають запитати”.

        Пригнічення: „Вона впевнена, що я нічого не знаю”.

        Засмучення: „Вона ніколи мене не запитує”

        Чи бувало таке з тобою?

        Зверни увагу, що в даній ситуації справа не в самій події, а в тому як ти її сприймаєш.

        А тепер давай порівняємо, хто краще почувається. Багато залежить від того, як ти себе відчуваєш. Якщо ти віриш в успіх, він і прийде до тебе. Але, якщо, зрештою, тобі не пощастило, не втрачай надії.

        Перш за все – заспокойся. Для цього зроби декілька глибоких вдихів та видихів. Спробуй сприйняти свою невдачу як урок, адже краще вчитися на власних помилках. Скажи собі: „ Я тільки вчуся. Я маю право на помилку!” подумай: „У чому була моя помилка? Чому в мене не вийшло?” А далі – дуже важливо: „ За що я можу себе похвалити?”

        Стати впевненішими допоможуть слова: „Я можу!” спробуй повторювати їх тихенько (наприклад, перед контрольною).

        Якщо ти зробиш усе це, удруге тобі вже буде легше робити цю справу.

        Слід пам’ятати! Частіше за все ми вигадуємо те, що про нас думають інші.

        Та не можеш знати, що думає чи відчуває інша людина, доки ти в неї про це не запитаєш. Якщо ти себе недооцінюєш, заведи щоденник успіхів. Записуй у нього всі свої успіхи. Навіть маленький успіх – це твоя перемога.

        Отже, багато залежить від тебе. Якщо своє роздратування „зривати” на комусь чи носити в собі – це ні до чого доброго не приведе. Таким чином проблему не вирішити, а поганий настрій тобі гарантовано.

        Якщо ти хочеш почуватися краще:
• Не поспішай „виливати” почуття на оточуючих.
• Навчися себе заспокоювати. Для цього є різні способи. Обери той, який підходить тобі. Наприклад, можна:
• Зробити дихальну гімнастику – декілька глибоких вдихів і видихів (вдих на один рахунок, затримай повітря на чотири рахунки, видих на два рахунки);
• Випити склянку води, соку, лимонаду чи чаю але повільно насолоджуючись кожним ковтком напою;
• Прийняти душ;
• Спробувати відволіктися: поговорити з кимось по телефону, почитати книжку, послухати музику;
• Зробити декілька фізичних вправ (можна по боксувати з подушкою);
• Поплакати на самоті.

        Після такої „розрядки” обов’язково прийде спокій. Тепер можна обдумувати і обговорити все спокійно: без криків, плачу та сварок. Вихід обов’язково знайдеться.

        Крім того, доброзичливим людям живеться набагато приємніше і спокійніше.

        Як ти вважаєш, що відчувають злі, жадібні та заздрісні люди? Постійне невдоволення шкодить і нервовій системі, і серцю, і шлунку. Крім того - у такої людини зазвичай мало друзів або й взагалі немає їх.

        Виявляється, що доброту слід в собі „тренувати”: робити добрі вчинки, помічати в людях їхні хороші сторони і вчитися на їхніх справах.

        Тож пригадай та розкажи про хороші якості , добрі вчинки своїх друзів чи однокласників. Спробуй пригадати якомога більше приємнішого про кожного.

        Якщо при тобі когось ображають, підтримай слабшого.

        Ми з тобою зробили спробу з’ясувати, чи можна якось інакше сприймати деякі проблеми. Ми сподіваємося, що твоя віра в себе трішечки зросла.

 | Дата: 25.10.2009 | Переглядів: 1310 | Коментарів: 0 | детальніше


Небезпека, що загрожує кожному


   Категорія: Сторінка психолога
    В останні роки у нашому суспільстві спостерігається зростання негативних явищ в учнівському середовищі як наркоманія, алкоголізм, ризикована сексуальна поведінка, куріння. Ці явища викликають занепокоєння не тільки у педагогічних працівників, - вихователів, вчителів, психологів, соціальних педагогів, а й у широкого кола громадськості.
    Тому з метою профілактики ризикованої поведінки в учнівському середовищі пропонується наступний інформаційний матеріал.

Загальні відомості про наркотики та наркоманію


Наркотики - це засоби , речовини природного чи синтетичного походження, препарати, рослини ( офіційно, в установленому порядку включені в Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів), що здатні викликати стан залежності та справляти депресивний або стимулюючий вплив на центральну нервову систему або викликати порушення у сприйманні, емоційній сфері, мисленні та поведінці. Вживання наркотиків становить небезпеку для здоров’я населення.

Наркотичні засоби – це включені до Переліку наркотичних засобів психотропних речовин і прекурсорів речовини природного чи синтетичного походження, препарати, рослини, що становлять небезпеку для здоров’я населення у разі зловживання ними.

Психотропні речовини – це включені до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів речовини природного чи синтетичного походження, препарати, природні матеріали, що здатні викликати стан залежності та справляти депресивний або стимулюючий вплив на центральну нервову систему або викликати порушення сприйняття, емоцій, мислення або поведінки і становлять небезпеку для здоров’я населення у разі зловживання ними.

Наркоманія – це хворобливий стан, зумовлений хронічною інтоксикацією внаслідок зловживання наркотичними засобами, що віднесені до таких конвенціями ООН або спеціально уповноваженим органом виконавчої влади у галузі охорони здоров’я, і який характеризується психічною або фізичною залежністю від них.
Становлення захворювання на наркоманію характеризується розвитком основних ознак: психічної, фізичної залежності і толерантності.

Психічна залежність – це хворобливе прагнення (потяг) до безперервного або періодичного приймання наркотиків або інших одурманюючих препаратів для того, щоб знову відчути підйом, задоволення або зняти явища психічного дискомфорту.

Фізична залежність – це стан особливої побудови всієї життєдіяльності людини у зв’язку із хронічним вживанням наркотичних речовин. Вона виявляється інтенсивними фізичними і психічними розладами, що розвиваються відразу, як тільки дія препарату припиняється. Ці розлади тобто абстинент ний синдром, полегшуються або знімаються тільки новим уведенням наркотику або речовини що його замінює.

Толерантність – стан, що виникає від багаторазового вживання наркотичних засобів або психотропних речовин, при якому організм знижує або втрачає чутливість до цих речовин, в результаті чого послаблюється його реакція на певну кількість наркотиків. Для одержання такого самого ефекту необхідно поступово збільшувати дозу наркотику. У результаті необхідна доза зростає в 10-100 разів у порівнянні з першим введенням. Відповідно збільшується токсична руйнівна дія препарату на організм.

Шкода від вживання наркотиків.


Щоб оцінити небезпеку немедичного вживання наркотиків, необхідно розглянути, насамперед, кілька критеріїв:

Небезпека для життя – серед хворих на наркоманію відмічається дуже висока смертність, викликана передозуванням препаратами, нещасними випадками в стані наркотичного сп’яніння, різними захворюваннями, що є результатом наркотизації, частими самогубствами серед наркоманів;

Небезпека ушкодження органів – ін’єкційне вживання будь-яких наркотиків – пряма загроза інфікування ВІЛ та захворювання СНІД, вірусного гепатиту, сифілісу, запалення вен, гнійничкових та інших захворювань шкіри; наркотики мають наркотичну і токсичну дію – всі вони містять у собі небезпечні для здоров’я речовини. Токсична дія виявляється в отруйних властивостях наркотиків, що призводить до деградації особистості, повної інвадилізації і передчасної смерті людини;

Небезпека залежності – наркотична дія робить людину психічно. А потім фізично залежною. На цьому етапі життя наркомана вже являє собою лише реакцію на наркотики. Усе обертається навколо предмета його потягу. Усі його думки і вчинки спрямовані тільки на те, щоб вчасно й у достатній кількості одержати наркотик. На перше місце тепер стають не приємні переживання, а зняття хворобливих відчуттів;

Небезпека появи негативних психічних реакцій – у всіх хворих на
наркоманію в короткі терміни виникають важкі ускладнення нервової системи (тяжкі психічні розлади у вигляді гострих і хронічних психозів,епілепсії, маразму, агресивності, втрати відчуття реальності); відбувається деградація особистості (аж до недоумства, нездатності виконувати будь-яку роботу, втрати пам’яті);

Небезпека для сторонніх осіб – вживання наркотиків навіть у малих дозах знижує ступінь контролю людини над собою, зменшує швидкість реакції і перешкоджає зосередженості; праця з механізмами або керуванням автомобілем, може стати справжньою загрозою для інших людей і самого себе;

Небезпека руйнування особистого життя – вживання наркотиків спричинює нерозривний зв'язок наркоманії зі злочинністю. Наркомани скоюють як злочини з метою придбання наркотиків, так і суспільно небезпечні діяння у зв’язку з важкими розладами психічної діяльності (психозами), що розвинулися в результаті вживання наркотиків. Тому, якщо особа придбає наркотики, рано чи пізно вона потрапляє в поле зору міліції, а значить, за різних обставин може бути засуджена за їх незаконний обіг. Це кінець діловій кар’єрі, можливо довга розлука з близькими, коханими та рідними, а також клеймо на все життя.

 | Дата: 25.10.2009 | Переглядів: 2125 | Коментарів: 0 | детальніше


Сторінка для батьків


   Категорія: Сторінка психолога
           Правдива Олена Анатоліївна,
           практичний психолог
           Іванківського районного ліцею:

     Відкриваючи сторінку ми розпочинаємо її рубрикою „Сторінки для батьків”. Сподіваємося, що вміщений в ній матеріал може бути використаний і родиною, і психологами і батьками обдарованих дітей. Бо бути батьками обдарованих дітей не так уже й просто, адже потрібно:

     • Вміти розпізнати обдарованість у своїх дітях і зробити це якомога раніше;
     • Допомогти розвивати обдарованих дітей;
     • Разом з дітьми вирішувати проблеми повсякдення й проблеми вибору школи, професії, вузу, взагалі напряму життя.

     А хіба це можна зробити найкращим чином, якщо не читати нашу сторінку? Адже на цих сторінках Ви можете дізнатися про все, що є найважливішим у вирішенні перелічених і не перелічених проблем – бо їх дуже багато! - проблем.

     Вам не тільки стануть зрозумілими психологічні особливості розвитку дитини , особливо у підлітковому та юнацькому віці, - Ви матимете змогу разом із сином чи дочкою прочитати про різні цікаві речі.

     Отже, для кожного з батьків, хто почав читати нашу сторінку, вхід до нього вільний. Ми чекаємо на кожного з Вас!

     Діти – інтелектуали, дослідники, творці – винахідники.

     Обдарованість – одна із таїн особистості. Термін цей походить від слова „дар”, „подаровано”, „дано” – безкоштовно. Ця тайна завжди притягувала дослідників. Можливо, жодне поняття в психології не досліджувалося так довго, не викликало такого інтересу, як обдарованість. Що це таке? Від чого залежить? Чим можна пояснити? Чому одному вдається багато, а іншому – зовсім трохи?

     Поки що чіткої відповіді на ці запитання немає, хоча визначені вони дуже давно.

     Так що ж лежить в основі талановитості як найбільш високого рівня обдарованості, чим відрізняються такі люди від звичайних, від норми?

     Сучасні психофізіологічні дослідження дають право стверджувати про специфіку діяльності нервової системи обдарованої людини, вказують, наприклад, на такі її показники, як досить висока чутливість, і впершу чергу сенсорна, досить добре розвинену пам’ять, дивергентний тип мислення, взаємодія лівої та правої півкулі головного мозку ( люди „ліво-„ або „правопівкульні”) висока загальна реактивність.

     Щоб хоч якось наблизити проблему до реальності, психологи ввели термін „задатки” – це природний потенціал людини до певної конкретної діяльності. Наше завдання постає в наступному: шукайте задатки в собі, а якщо ви психолог, педагог, чи батьки, - шукайте в дітях та намагайтеся їх розвивати.

     За задатками, а пізніше й за розвиненими здібностями людей можна диференціювати на декілька типів: інтелектуали, дослідники та творці.

     З наукової точки зору поведінка таких типів людей досить широко описана в спеціальній літературі з психології. Ми ж спробуємо пояснити на конкретних прикладах. Приймемо лише до відома те, що інтелектуальна поведінка полягає в засвоєнні нею вже відомої інформації з метою адаптації до навколишнього середовища; поведінка дослідника підпорядкована відкриттю нових явищ та процесів, які існують у природі і суспільстві, та встановленню можливо існуючих між ними зв’язків, а творець покликаний створювати новий (ідеальний чи матеріальний ) продукт.

     Така диференціація є, звичайно, умовною. До того ж кожен окремий тип не може існувати у „чистому” вигляді. Як у дослідника, так і у творця має бути достатній рівень інтелекту. У діяльності дослідника можуть виявлятися елементи творчості. Без досліджень, мабуть, важко було б створювати оригінальні проекти. Але можна сказати, що є люди з відверто виявленими нахилами та здібностями до певного виду діяльності.

     Зупинимося конкретніше на тому, як же можна просто й в „домашніх” умовах виявити, до чого ж ваша дитина має нахили, які здібності їй потрібно розвивати. Перш за все це можна дізнатися визначивши яке з півкуль – праве чи ліве - найбільш домінує у вашої дитини, у вас самих.

     Відомо що мозок людини складається з двох півкуль : правого та лівого. Встановлено, що ліва півкуля вміє переробляти мовну (вербальну) інформацію, а права – образну (невербальну).

     Одні люди мають перевагу в розвитку лівої півкулі, інші – правої, а в третіх –розвинені добре обидві півкулі. Відповідно „Лівопівкулі” люди легко сприймають словесну інформацію й в них розвинені здібності до гуманітарних наук, літератури, поезії, філософії, математики, аналізу та синтезу і т.д. у „правопівкульних” людей – переважає чутливість у сприйнятті, розвинена добре інтуїція, почуття кольору, уява. Серед них – талановиті художники, музиканти, композитори,

     Спробуйте визначити свої здібності за допомогою тесту „Права чи ліва півкуля?”.

           Тест „Права чи ліва півкуля?”
1. Великий палець.
Переплетіть пальці рук, й ви помітите, що зверху завжди буде один й той самий великий палець, якщо лівий – ви людина емоційна, правий – у вас переважає аналітичний склад розуму.
2. Ведуче око.
Постарайтеся „примружитися” вибравши собі мішень та дивлячись на неї через своєрідну „мушку” – олівець чи ручку. Ви помітили, що якщо замружити одне око, тоді „мушка” не зміщується відносно мішені, але якщо ви замружите інше око – зміщується. Замружене око, при якому „мушка” зміщується відносно мішені і є „ведучим” оком.
Праве ведуче око говорить про твердий, рішучий характер, а ліве – про м’який, поступливий.
3. Руки на грудях.
Якщо при переплетінні рук на грудях наверху опиниться ліва рука, то ви схильні до кокетства, права рука – до простоти та доброти.
4. Аплодисменти.
Якщо при аплодуванні легше хлопати правою рукою, можна сказати, що ви людина рішуча, лівою – ви часто вагаєтесь , перш ніж прийняти рішення.

           Отримані результати помітьте буквами:
1) великий палець лівої руки – Л; великий палець правої руки – П;
2) ліве ведуче око – Л; праве ведуче око – П;
3) ліва рука зверху на грудях – Л; права рука зверху на грудях – П;
4) легше аплодувати лівою рукою – Л; легше аплодувати правою
рукою – П.
В результаті самоспостереження у вас вийде послідовність з даних букв ( одне з 16 можливих спів падань), який відповідає опису вашого міні-портрету. Але не забувайте, справжній портрет буде все ж таки відрізнятися від вами визначеного.

Опис міні-портретів буде розміщено в наступному випуску нашої сторінки.

           До зустрічі.

 | Дата: 19.09.2009 | Переглядів: 1375 | Коментарів: 0 | детальніше