Пошук



Останні новини

Естафету прийняв ...

Зупинка на остров...

МИ – ВЕСЕЛІ ТА КМ...

Фіналістка всеукр...

Звітна учнівська ...

ЗУПИНКА НА ОСТРОВ...

День біології та ...

День української ...

21 листопада - Де...

Всесвітній день д...

Подорож до остров...

Зустріч з працівн...

Цікава екскурсія ...

Підтримуємо тради...

ВИБОРИ ПРЕЗИДЕНТА...

Канал ліцею

Опитування

Оцініть сайт

      
12
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1

Адреса

07201
Київська область,
смт Іванків,
вул. Ярова, 6
ludmila_gliten@ukr.net
Тел.: 045-915-14-05
На карті

Написати директору

QR code

Copyright

Використання матеріалів та статей сайту для публікації на інших ресурсах лише з дозволу адміністрації ліцею. При використанні наших матеріалів обов'язково вказуйте джерелом lyceum.net.ua

Всі права застережено
© 2009-2018

Сортувати новини за: датою новини | популярністю | відвідуваністю | коментарями | абеткою

Індивідуальні особливості аудіалів, візуалів та кінестетиків


   Категорія: Сторінка психолога

Щоб зрозуміти до якого типу відноситься ваша дитина нам потрібно звернути увагу на:

 

Словник спілкування. Візуали в своєму мовлені вживають дієслова, прикметники та іменники, зв’язані в основному з зором (дивиться, спотерігати, картина, на перший погляд, прозорий, яскравий, як бачите і т.д.). Для аудіала характерне вживання слів, зв’язаних з слуховим сприйманням (голос, послухайте, обсудити, тиша, мовчазний, голосний, багатозвучний і т.д.). Словник кінестетика в основному включає слова, описуючі відчуття та рухи (схвачувати, м’який, теплий, гнучкий, дотик. Хороший нюх, тощо)

 

Напрямок погляду. У візуалів при спілкуванні погляд направлений в основному вгору, у аудіалів – по середній лінії, у кінестетиків до низу.

 

Достатньо поставити перед учнем складне запитання і подивитися на раптову реакцію – рух глазних яблук вже можна припустити, яким чином учень отримує доступ до інформації.

 

 

 

 Особливості уваги. Кінестетику взагалі важко концентрувати свою увагу, і його увагу можна відволікти будь чим; аудіал легко відволікається на звуки; візуалу шум практично не заважає.

 

Особливості запамятовуваня. Візуал пам’ятає , те що бачив, запам’ятовує  картинами. Аудіал  – те що обговорював; запам’ятовує слухаючи. Кінестетик пам’ятає загальне враження: запам’ятовує рухаючись.

 

Також до якого типу належить можна визначити із зовнішності. Наприклад,  дуже часто візуали можуть бути достатньо худі та сутулі. Зазвичай в них тонкі губи. Звична  гримаса – трішки при підняті брови як знак уваги. Голос, частіше за все - високий. Візуали сидять зазвичай прямо, стоять також. Якщо сутулиться, голову все рівно задирає до гори. Дистанція така, щоб краще бачити вчителя. Тому зазвичай сідають на віддалені парти, щоб збільшити поле зору.

 

Для візуала важливо, щоб все було красиво. Вони навіть готові вдягти щось яскраве, красиве, ефектне, але не зручне. Це не означає, що в них обов’язково не зручний одяг, просто зовнішній вигляд  для них важливіший. І ви навряд побачите його брудному, пом’ятому  одязі – не з правил пристойності, а по вимогам естетики.

Взагалі візуальна система вдала для вигадувань та мрій. Це тип людей, котрих в кінематографі в першу чергу приваблює робота оператора, костюмера та спеціаліста по ефектам.

 

Для візуалів зір і слух – це єдина система. Якщо вони не бачать, то ніби і не чують.

 

Положення аудіала – вони сидять прямо, але з легеньким нахилом вперед. У них є достатньо характерна «телефонне положення» –  голова трішки нахилена набік, ближче до плеча. Щодо тіла сказати що-небудь важко, особливо характерних ознак  немає. Але  поговорити вони люблять. Це для аудіалів все, вони живуть в розмовах, мелодіях, звуках, ритмах. Вони тільки й шукають нагоди поговорити – для них не існує риторичних запитань. Якщо ви, як життя, вони вам чесно почнуть розповідати, як життя. При чому вони можуть не особливо спиратись на аудіальні слова, а користуватися і візуальними та кінестетичними, при чому у великій кількості. Аудіали люблять діалоги ( і в книжках, і в фільмах) – вони їх чують всередині себе і розповідати оточуючим. При чому зміст собою ролі не грає, найголовніше – голоси, які звучать всередині і рвуться назовні. До речі голос у аудіалів зазвичай виразний, глибокий, мелодичний, часто хороший музикальний слух.

 

А ось м’які зручні меблі, як би призиваючи лягти та рослабитись  полюбляють кінестетики. Це люди які цінують зручність, комфорт і уважно відносяться до свого тіла. Воно в них достатньо  плотне, губи – широкі, повнокровні. Кінестетики зазвичай сидять з нахилом вперед, часто сутуляться . Говорять вони повільно, голос часто глухий і низький.

 

Це ті люди, які можуть носити стару, подерту кофту тільки тому, що вона зручна. А який у неї зовнішній вигляд не так суттєво.  Люблять бути близько коло співрозмовника, щоб поторгати його. Кінестетики – це люди дії. Їм необхідно рухатись, бігати, розкручувати, торкатися, пробувати і нюхати. Це їх спосіб сприймання світу, по іншому просто вони нічого не розуміють. Правда це не означає, що кінестетики дуже рухливі люди, просто їхній головний інструмент сприймання світу – це тіло, а спосіб – рух, дія. Навіть якщо вони читають інструкцію, їм необхідно відразу ж спробувати, що там написано, на практиці, інакше вони просто не сприймуть текст. В книжках та фільмах їх, восновному цікавить сюжет, а діалоги і яскраві описання вони опускають за непотрібністю.

 

Кінестетики звичайно досить слабо планують – в цій системі немає можливостей щось вигадувати. При чому кінестетики важко переносять стрес та депресії.

 

Поради для батьків та вчителів

При виконані роботи на уроці чи вдома рекомендується:

  • візуалу дозволяти мати під рукою листок, де в процесі усвідомлення і запам’ятовування матеріалу він зможе креслити, малювати, штрихувати і т.д.;
  • аудіалу не робити зауваження, якщо він в процесі навчання видає якісь звуки, ворушить губами – так йому легше справлятись з завданням;
  • кінестетика не заставляти сидіти довгий час нерухомо, обов’язково дати йому можливість моторної розрядки (сходити за крейдою, журналом, писати на дошці, вдома – сходити до іншої кімнати); запам’ятовування матеріалу в нього відбувається легше під час руху.

 

Зрозуміло, що дуже важливо спілкуватись з учнем «на його ж мові»:

  • з візуалом використовуючи слова, описуючі колір, розмір, форму,місце роз положення; виділяючи різні пункти чи аспекти змісту; записуючи дії,використовуючи схеми, таблиці, наочні посібники та ін.
  • з аудіалом використовувати варіації голосу (паузи, висоту, гучність), відображаючи тілом ритм мови ( особливо головою) з швидкістю, характерною для цього типу сприймання;
  • з кінестетиком використовуючи жести, доторкання і типічну для них повільну швидкість розумових процесів; пам’ятати , що кін естетики навчаються за допомогою  м’язової пам’яті; чім більше перебільшення, тим краще для запам’ятовування.

Зауваження також повинні бути на мові учня, так буде кращий ефект. Наприклад візуалу краще покачати головою чи погрозити пальцем; аудіалу – сказати пошепки «шшшш»; кінестетику – покласти руку на плече та похлопати по ньому.

 


 | Дата: 23.11.2011 | Переглядів: 3229 | Коментарів: 0 | детальніше


Глобальний експеримент над дітьми або вплив мультфільмів на психіку дитини (для батьків та дітей різного віку)


   Категорія: Сторінка психолога
Останнім часом психологам усе частіше доводиться мати справу з поганою поведінкою учнів з підвищеною агресивністю і демонстративністю. Вона поводиться абсолютно некерована. Моделі поганої поведінки їх приваблюють, як магніт, хоча вони часто не бачать нічого подібного вдома і, звичайно, тисячу разів чули від рідних, що так поводитися не можна. Вже в чотири-п'ять років такі діти обожнювали бойовики. При цьому такі діти, по-перше, психічно нормальні, а по-друге, нерідко ростуть у забезпечених сім'ях, де в них є все: іграшки, розвивальні ігри, книжки. Є, щоправда, один нюанс. Майже всі вони з раннього віку захоплюються комп'ютерними іграми й телевізором. У чому ж справа? Може, наші діти стали жертвою якогось соціального експерименту?
Ось, як це пояснює керівник Центру комунікативних досліджень ІСЕПН РАН, кандидата соціологічних наук Наталія Маркова, яка вивчає вплив на дітей і підлітків різних засобів масової інформації.

Вплив сучасних ЗМІ очевидний для фахівця. Сучасне західне мистецтво змінює, деформує психіку дитини. Ідеться про мультфільми і комп'ютерні ігри. Дуже сильно впливаючи на дитячу фантазію, вони дають нові установки і моделі поведінки.

Глобальний експеримент над дітьми або вплив мультфільмів  на психіку дитини (для батьків та  дітей різного віку)Давайте розглянемо окремо кожне з вищезгаданих поведінкових відхилень. Почнімо з агресії. Згадаймо «Покемонів». (Цей мультфільм переглянули всі діти, в свій час, які зараз мають 14-15 років, показ продовжується на каналах ТV) До чого там зводиться основна дія? Ці істоти одна одну вражають, прагнуть знищити. А що переживає дитина, дивлячись мультфільм? Вона ідентифікує себе з його героями. Такі закони сприйняття художнього твору. А ідентифікуючи себе з істотою, що успішно нищить інших істот, дитина поступово засвоює агресивні моделі поведінки, що винагороджуються почуттям переможного торжества. У її психіці виробляється своєрідна канавка агресивності. Торована колія, по якій рухаються її почуття.

Але ж ви скажете, що у всіх мультфільмах є боротьба добра зі злом. Богатирі перемагають драконів, Іван-царевич-Змія Горинича. Чи є якась відмінність традиційних казкових мультфільмів від західних «шедеврів» нового покоління? Звичайно, є. Чому відбувається фіксація на агресії? У кожної людини в прихованому вигляді існує садо-мазохістський комплекс, і сучасні західні мультфільми його експлуатують, змушуючи дитину відчувати насолоду, коли герой мультфільму заподіює комусь шкоду. Це вміло стимулюється аудіо- і відеорядом. Багаторазове повторення подібних сцен викликає в дітей фіксацію на агресії і сприяє виробленню відповідних моделей поведінки. А в традиційних вітчизняних мультфільмах не смакували подробиці убивства... Та й узагалі, маленьким дітям намагалися не показувати подібних сцен.

Глобальний експеримент над дітьми або вплив мультфільмів  на психіку дитини (для батьків та  дітей різного віку)Ось приклад заохочення демонстративності в мультфільмах. Узяти хоча б «Телепузиків». Кожна серія являє собою якусь повчальну розповідь, що теоретично має бути корисною малятам, оскільки вік, на який розрахований серіал, — це діти від півроку до чотирьох років (нажаль цей мультфільм, який транслюють рано вранці, полюбляють переглядати й діти підліткового віку!)

Цікаво, як саме формують таких дітей мультфільми останнього покоління. Дорослі люди, що дивилися цей серіал, нерідко звертали увагу на дивацтва, яких раніше ніколи не бувало в мультфільмах. По-перше, ігрові епізоди йшли два рази поспіль. А ще час від часу в «Телепузиках» демонструвалися мультиплікаційні вставки, що повторювалися кілька разів на тиждень. Ну, скажімо, «Хід тварин»: на екрані раптом з'являються тварини, зовсім різні, з різних природних зон: крокодили разом з бегемотами, пінгвінами, страусами. Вони йдуть дуже повільно, караваном, і їхній хід по екрану розтягується хвилини на три-чотири. Для кіно — це дуже великий час.

Зміст вставок — у долученні дітей до екрану. Причому у долученні страшному, гіпнотичному! Адже екран світиться. Його мерехтіння, що людина сприймає незалежно від своєї волі, має певний ритм. А мерехтливе світло, ритм і певним чином дібрані шуми гіпнотично впливають на психіку. Дитина впадає в транс і вже зовсім некритично сприймає усе, що йде з екрана. «Телепузики» — це послідовне створення людини - дебіла, що сидітиме перед телеекраном з відкритим ротом і ковтатиме будь-яку інформацію.

І саме гіпнотичним впливом екрана можна пояснити той факт, що дитина не може відійти від телевізора, ця залежність на зразок наркотичної. А відлучення від наркотика спричиняє різку реакцію.

Глобальний експеримент над дітьми або вплив мультфільмів  на психіку дитини (для батьків та  дітей різного віку)Ось ще приклад мультиків, що є небезпечними для дітей. «Сімпсони», наприклад, спрямовані на впровадження девіантної поведінки в родині, і ви, напевно, знаєте, що батьки навіть подали в суд...

Тут руйнуються норми поведінки дітей і батьків. У нормальному суспільстві так ні з ким не прийнято поводитися! І персонажів цього, з дозволу сказати, мультфільму не засуджують! Навпаки, все дуже мило і весело, «прикольно». Такий собі «чорний гумор».

Яких заходів у сформованій реальності можуть вжити батьки та громадськість? Звичайно, необхідно вимагати від держави введення цензури на кіно- і телепродукцію для дітей. Інакше ми одержимо ціле покоління моральних і фізичних виродків. Але перекладати усю відповідальність на державу теж не варто.

Батьки повинні розуміти, що дітям дивитися такі мультфільми-бойовики не можна! Категорично!
Порівняйте зображення вітчизняних та зарубіжних героїв мультфільмів за кольором, виразом обличчя та характером персонажів.

Глобальний експеримент над дітьми або вплив мультфільмів  на психіку дитини (для батьків та  дітей різного віку) Глобальний експеримент над дітьми або вплив мультфільмів  на психіку дитини (для батьків та  дітей різного віку)
«Капітошка» та «Губка Боб»

Глобальний експеримент над дітьми або вплив мультфільмів  на психіку дитини (для батьків та  дітей різного віку) Глобальний експеримент над дітьми або вплив мультфільмів  на психіку дитини (для батьків та  дітей різного віку)
«Черепашки Ніндзя» та «Маша і Ведмідь»

Глобальний експеримент над дітьми або вплив мультфільмів  на психіку дитини (для батьків та  дітей різного віку) Глобальний експеримент над дітьми або вплив мультфільмів  на психіку дитини (для батьків та  дітей різного віку)
Героїв вітчизняних мультфільмів та сучасних, наприклад, «Нові месники».

ЗРОБІТЬ СВІЙ ВИБІР НА КОРИСТЬ ВАШИХ ДІТЕЙ !!!

 | Дата: 28.10.2011 | Переглядів: 4459 | Коментарів: 0 | детальніше


Справжня історія про Успішну Людину


   Категорія: Сторінка психолога
Справжня історія про  Успішну ЛюдинуІсторія – про одного чоловіка, бідняка, який жив у хибарці, яка опалювалася лише дровами. У нього не було грошей, зате в нього були розумні та мудрі книги та велике бажання змінити своє життя. Він почав з того, що сконцентрував свою увагу на тому, що в нього є у великій кількості, - на свіжому повітрі, на порубаних дровах, на кількості рису в плові... Згодом його незвичайний погляд на світ звернув увагу людей, до нього таким чином почали звертатися за порадою, за мудрою порадою...

Через п’ять років цей колишній бідняк стояв на балконі розкішних апартаментів в одному із самих дорогих готелів світу й, «поглядаючи» на своє минуле, на свій шлях, захоплювався, наскільки безкорисливо спрацьовує закон Всесвіту. Ім’я цієї людини – зараз відоме у всьому світі – це канадський вчений та публіцист Джон Кето.

Дуже багато людей переконані в тому, що найбільшою силою в плані зміни людиною самої себе є її уява. Ви впевнилися з наведеної вище історії.

 | Дата: 16.10.2011 | Переглядів: 1171 | Коментарів: 0 | детальніше


Легенда про Психею


   Категорія: Сторінка психолога
Психея и Золотой ларец Джон Уотерхаус, 1903
Психея (греч. Ψυχή, "душа", "метелик"), в грецькій міфології уособлення душі, подиху. Древні греки уявляли собі душі померлих у вигляді метелика або птаха, що летить. Души померлих в царстві Аїда зображувалися такими, що летять.

Міфи про царівну Психею розповідають про бажання людської душі злитися з Коханням. За невимовну красу люди поважали Психею більше, ніж Афродиту. За однією з легенд, ревнива богиня надіслала свого сина, божество кохання Амура, порушити в дівчині пристрасть до самої потворної з людей, але, побачивши красуню, юнак втратив голову й забув про наказ матері. Ставши чоловіком Психеї, він не дозволяв їй дивитися на нього. Легенда про Психею Вона ж, згораючи від цікавості, вночі запалила світильник та поглянула на свого судженого, не помітивши гарячої краплини гарячого масла, яка впала на його шкіру - й чоловік зник. В кінці історії за волею Зевса люблячі серця з’єдналися.

Повний текст міфу з найдрібнішими коментарями описаний в книзі Еріха Ньюманна «Амур і Психея: психічний розвиток жіночого початку». Видавництво Принстонского університету, Нью-Джерсі, 1971.
А також на основі цього міфу написана работа Роберта Джонса "Вона". Глибинні аспекти жіночої психології», в якій він розглянутий більш детально.

 | Дата: 15.10.2011 | Переглядів: 2255 | Коментарів: 0 | детальніше


Сторінка психолога


   Категорія: Сторінка психолога

Створення «ситуації успіху» для розвитку
потенційно обдарованих учнів ліцею

 

 

Сторінка психолога


В атмосфері довіри, порозуміння,
уваги та толерантного відношення, які панують
під час зустрічей, створенні сприятливих та комфортних умов,
вирішуються особисті, нагальні та проблемні ситуації.





Сторінка психолога


Ліцей – це особлива сфера життя дітей,
й саме кабінет психолога є одним із місць,
де відбуваються «чудеса»,
тривожність переростає у впевненість,
здібність у обдарованість,
а небажання вчитися – у цілеспрямовану
мотивацію до неї…




Сторінка психолога



 
Основні напрямки роботи
психолога в навчальному закладі:

Психологічна діагностика.
Учні 8 класу визначають свій рівень
інтелектуального розвитку




Сторінка психолога



Консультативна діяльність.
Підготовка до олімпіади з психології та педагогіки







Сторінка психолога





Психо логічна просвіта.
Учасники Акції «Молодь проти СНІДу»






Сторінка психолога





Навчальна діяльність.
Факультатив «рівний-рівному»





Сторінка психолога




Корекційно-відновлювальна
та розвиваюча робота.
Створюємо свою модель




Сторінка психолога





Організаційно-методична робота.
Підготовка до проведення виховної години





За час роботи створено «нашу» (ліцеївську) систему роботи практичного психолога на базі робочого та навчально-психологічного кабінетів, яка включає в себе психологічний супровід обдарованих учнів, профільного навчання, упровадження інноваційних технологій, профілактики правопорушень, шкідливих звичок та формування здорового способу життя, підтримку дітей пільгового контингенту.

 | Дата: 03.04.2011 | Переглядів: 1376 | Коментарів: 0 | детальніше